24h購物| | PChome| 登入
2006-04-04 18:59:35| 人氣1,068| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

你的消息

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

我還是聽到了你的消息。你們又分手了。我感覺那是個已經習慣的新聞。

常常會不知不覺地想起一些事,通常是我自己的事;可是哪天走出教室的時候陽光好溫暖,讓我想起了你跟我跟她跟他。不,應該是說你跟她跟我跟他。簡單地說,我在想你們跟我們的事。

你們還是分手了。記得嗎,我跟你說過,我會愛他到我不愛他的那一秒;在這之前要我放棄是不可能的。你說我固執,而且太任性。你還說我無理取鬧,雖然『固執任性跟無理取鬧』曾經是我用來形容你前女友給我的第一印象。但事實擺在眼前,你跟她分手了,而她還愛不愛你,好像已經變成確定的過去式了。

世界上有些事可能會改變,有些事則保持原狀。你跟她的愛情,會改變還是會保持原狀?

應該高興嗎?你要的到底是什麼,你怎麼好像還是不知道。

聽到你的消息隔一天,我在電台上聽到了Drops of Jupiter。以前我聽到這首歌常常會想到你,現在卻想到我自己。之所以會想到你,因為我覺得那首歌是寫給一個喜歡流浪的人的歌,但是,我這個不喜歡也不敢流浪的人,聽到這首歌卻想到了自己。他唱著,did you miss me while you were looking at yourself out there。

如果說,我沒有想念你,會不會太傷人?應該不會吧。那個答案你應該有預料到吧。

還是想跟你說,不要再流浪了。不要變成一個孤單的老頭子,不是每個男人都有個人瘋狂迷戀他的。

這篇----寫給那個教我不要隨便說愛人的大男孩。

*圖片 from : [ Singing Kitten] @ http://www.allposters.com/*

Drops of Jupiter by Train

Now that she’s back in the atmosphere
With drops of Jupiter in her hair, hey, hey
She acts like summer and walks like rain
Reminds me that there’s time to change, hey, hey
Since the return from her stay on the moon
She listens like spring and she talks like June, hey, hey

Tell me did you sail across the sun
Did you make it to the Milky Way to see the lights all faded
And that heaven is overrated

Tell me, did you fall for a shooting star
One without a permanent scar
And did you miss me while you were looking at yourself out there

Now that she’s back from that soul vacation
Tracing her way through the constellation, hey, hey
She checks out Mozart while she does tae-bo
Reminds me that there’s time to grow, hey, hey

Now that she’s back in the atmosphere
I’m afraid that she might think of me as plain ol’ Jane
Told a story about a man who is too afraid to fly so he never did land

Tell me did the wind sweep you off your feet
Did you finally get the chance to dance along the light of day
And head back to the Milky Way
And tell me, did Venus blow your mind
Was it everything you wanted to find
And did you miss me while you were looking for yourself out there

Can you imagine no love, pride, deep-fried chicken
Your best friend always sticking up for you even when I know you’re wrong
Can you imagine no first dance, freeze dried romance five-hour phone conversation
The best soy latte that you ever had . . . and me

Tell me did the wind sweep you off your feet
Did you finally get the chance to dance along the light of day
And head back toward the Milky Way

台長: 兔子先生
人氣(1,068) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 圖文創作(詩詞、散文、小說、懷舊、插畫) | 個人分類: 叮叮咚咚噹噹 |
此分類下一篇:聽我唸書
此分類上一篇:關於五月天

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文