24h購物| | PChome| 登入
2008-05-21 04:02:06| 人氣1,716| 回應2 | 上一篇 | 下一篇

Shanghai Memory of 1945 ~for you

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

Shanghai memories of 1945
              Jewels Newton


I’m wondering how I came to be here
我是怎麼到這兒的

Lying alone trying hard not to shed a tear
獨自躺著,試著不流一滴淚

Remember daddy said "Boys don’t stay for long"
記得爹曾經說過:男孩不會長久陪在身邊

They always think that there’s something wrong
他們總以為出了什麼錯


I open up my eyes and I see
我睜開眼睛,觸目所及

Little reminders of when you’re here with me
都讓我想起你在身邊的日子

I’m hooked to the telephone
我緊抓著電話

Please you’ve got to call
期盼你會打電話來

I know you never promised anything at all
即使我明白你從未承諾過什麼


Shanghai memories of 1945
一九四五年的上海回憶

I don’t cry, I don’t cry
我不能哭、不能哭

Shanghai memories of 1945
一九四五年的上海回憶

I don’t cry, I don’t cry
我不能哭、不能哭


My last two weeks go by and I stay
最後的兩星期過去了,我依然留下

All alone in my room with no one to play
一個人在房裡,沒有人陪

I must realize you will never see
我得明白你永遠無法看見

Life could be good if you only stayed with me
如果你為我留下來,人生多麼美好!


OS:Take from me my part is dressed
口白:拿走我回憶中美化的部分

I know I’ll miss your sweet
我想我會懷念你的甜美

Take from me my reverie
拿走把我的幻想:

Sail away from China sea
從中國海航向遠方


全文摘自「安得森之夢」http://www.tacocity.com.tw/abs1984/lyrics.htm



這是因為你,我才學會的一首歌,
是一個回憶,一個永遠藏在我心裡的夢,
想起,會心痛,但卻不淚流。
是的...我還是會想起你,尤其是最近!
只是,我知道,那是一種對遺憾的喟嘆,不是愛。

即使我還是如此的在意你。

台長: 野孩子
人氣(1,716) | 回應(2)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 男女話題(愛情、男女、交友) | 個人分類: 稚齡熟女聽音樂 |
此分類下一篇:心之所嚮,即是正道。
此分類上一篇:不是見龍卸甲的「青花瓷」!

It’s...婷
後面的幾句話
好傷感唷...
是懷念嘛?!
2008-05-21 12:02:13
版主回應
是洋蔥...我加了洋蔥...
2008-05-22 22:40:01
貓...彈琴
這詞...寫到心坎裡了
2008-05-22 10:33:31
版主回應
I open up my eyes and I see
我睜開眼睛,觸目所及

Little reminders of when you’re here with me
都讓我想起你在身邊的日子

I’m hooked to the telephone
我緊抓著電話

Please you’ve got to call
期盼你會打電話來

I know you never promised anything at all
即使我明白你從未承諾過什麼


這一段歌詞,根本讓我掏心掏肺了....
2008-05-22 22:41:48
是 (本台目前設定為強制悄悄話)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文