24h購物| | PChome| 登入
2012-08-06 21:16:21| 人氣401| 回應0 | 上一篇 | 下一篇
推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

全知的 "她" 祈禱文







全知的 "她" 祈禱文
  (by Aly McDonnell (Oct 17, 2009)



靠過來

對著我的耳, 悄悄說出你古老的, 古老的名字

那是我早已忘了的, 名字

那名字聽起來, 像是

河水洶湧


穿林的咻咻風聲

或者像是 , 蜥蜴

用幾乎聽不見的聲音

越過沙漠裡溫暖的石頭...

又或者, 如果需要的話

對著月, 全心的嘷叫

La Loba, 狼女,

擊鼓吧!

讓我聽見妳, 並

記住妳;

我也許能越過深深的黑林


找到歸路, 來到曠野


在那裡, 我雙腳能感受到她們的節奏


我豐臀能懂得著她們搖擺


我的渴求, 能帶我找到沁涼的水, 湧著,流洩著



La Que Sabe, 唱吧! 帶我回家


回到我屬於的地方


在那兒, 也許我能學會


聽見, 我自己的聲音



PRAYER TO LA QUE SABE (SHE WHO KNOWS)
 (by Aly McDonnell (Oct 17, 2009)
 
with grateful thanks to Clarissa Pinkola Estes

Draw near,
Whisper your old, old names
into my ear

the ones I have almost forgotten

The ones that sound

Like the rushing of the river
and the soughing of the wind through the trees
Or like the almost silent moving
of a lizard
over the warm desert rocks...

Or, if need be, howl with all your heart at the moon
La Loba, Wolf Woman
Drum your drums
that I might hear you
and remember;
that I might find my way
through the deep woody night, into the clearing
where my feet know their rhythm
and my hips know their sway
and my thirst knows the place
where the cool water bubbles and flows
Sing me home
La Que Sabe
to the place of my belonging
that I might learn
to hear the sound
of my own voice.

台長: lutin
人氣(401) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類 | 個人分類: 心靈成長 |
此分類下一篇:哈科米與潛意識_看祖師爺大發功
此分類上一篇:非暴力_哈科米書摘

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文