24h購物| | PChome| 登入
2004-04-26 14:22:00| 人氣60| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

North (6) When It Sings

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

All the words you say to me
Have music in them
All the sorrows and the joys like magnetism
And a selfish boy looks through a prism
And says what is
But never asks what isn't

很弔詭 我不是總說自己已經好了嗎?怎又會勾起淡淡的憂傷

But a voice contains many precious things
It laughs
And then it sings
And all the lies that we can tell
To our foolish selves

過去五年我常在暗夜中心碎
也許 我需要更長的時間來走過

過去我所深愛的人 爭執中總選擇傷我的心而不感到罪惡

一直到今日我才了解到自己有多堅強 能夠忍受這樣的凌遲而不倒下

那些歡樂都蒙上了一層難以形容的紗

Maybe this is the love song that I refused to
Write her when I loved her like I used to
And I fear my heart may spin and fracture
Like tears of stone falling from a statue

我很想像平常人一樣崩解 祈求上天賜予報應
從每日祈求上天賜予我智慧中 得喘息

But a voice contains all that's true and false
Then cries for someone else
And for some honest tenderness
So I must confess

是的我仍然在乎 雖然不知道自己在乎的是什麼
如果愛情是禮物是喜悅
何以傷害人者得之 被傷害者卻黯然

All the words you say to me
Have music in them
All the sorrows and the joys like magnetism
And a selfish boy looks through a prism
And says what is
But never asks what isn't

何以我從來只需要要求自己給予對方力量給予對方支持
而在我身陷險境時 聽到的卻只有對方為自私合理化的種種藉口
只有對方認為我要的太多
只有對方抱怨我無法獨力面對挫折的嫌惡
只有對方深怕我踏進他的世界一小步的自我保護
只有對方把我拒於千里之外的無情

只有對方 永遠他對我錯的邏輯

原來 我是這般的疲累

而我的付出 不知被看見了沒有

在我心中刻下的傷痕要多少愛才能回復?
在我心中刻下的 看待世界的醜惡角度
對人的不信任與懼怕 錯亂的價值觀與愛情觀
要如何才能回復?

我是否已不相信愛情?

我是否已相信男人的自私與不可靠?

台長: 薑糖
人氣(60) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文