24h購物| | PChome| 登入
2006-01-23 09:05:41| 人氣305| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

【加州陽光MBA男孩的無病呻吟】The Moment

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

Stefanie Sun (孫燕姿) is one of my favorite singers. When she published the album ”The Moment”, she just announced she needed a rest for a whole year. No performances, no albums, and no concerts. Because of the pressure from different sides, such as the press, the audience, and even herself, she just wanted to do something she was really into, as an ordinary girl.

This song tells a story that someone leaves his/her friends for chasing his/her dream. Imagine, how much courage should one have to risk his/her life to take the next step? Unknown things may not promise us the certain future, but they bring us opportunities. When I am down, this song can always encourage me. Hope you can enjoy it, and hope I can find my strength back.


The Moment(這一刻)
作詞:陳忠義 作曲:陳忠義 編曲:吳慶隆

這一刻回頭看見自己 這一路的風景百感交集的我
下一刻又將飛向哪裡 漸漸疲憊的羽翼為你披上了勇氣
放心離開我 我會記得這一刻 那些還飛翔著不可思議的夢
雨後的天空 會有絢爛的彩虹 像最初相信著我們總會找到自由

這一刻時間變成行李 越過生命悲喜陪伴著我前進
因為你讓我看清自己 面對未知的恐懼腳步更加堅定
放心離開我 我會記得這一刻 那些還飛翔著不可思議的夢
雨後的天空 會有絢爛的彩虹 像最初相信著我會找到自由

哦……只是遠行 不是逃避 道別是為延續回憶永恆的華麗
你……要照顧自己不要忘記 那些燦爛過的痕跡

放心離開我 我會記得這一刻 那些還飛翔著不可思議的夢
雨後的天空 會有絢爛的彩虹 像最初相信著我會找到自由 自由

台長: 小棟
人氣(305) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札) | 個人分類: 加州陽光 |
此分類下一篇:【加州陽光MBA男孩的無病呻吟】Unfair!
此分類上一篇:【加州陽光MBA男孩的無病呻吟】Where can I go?

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文