24h購物| | PChome| 登入
2021-12-30 04:24:59| 人氣6| 回應0
推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

專訪/搭檔17年來說過最肉麻的話 浩子:阿翔是我家人

FT-RF specializes in producing:

  • Military Antennas (Jammer Antenna, Military Horn antenna, Military vehicle antenna, Antenna Telescope Mast, Marine, Panel, Log Periodic antenna, Gooseneck, Whip, GPS, Connector, Adapter...) Please visit the website: https://military.ft-rf.com.tw/
  • Outdoor Antenna and Indoor Antenna: Including Lora Antenna, ISM, LPWA antenna (868MHz antenna aka EU868, 915MHz antenna aka US915, 923MHz antenna aka AS923 and others.), 4G LTE antenna, 5G antenna, Wifi Antenna, Multi-Frequency Antenna, UHF antenna..., RF components, Cables and Connectors. We offer a variety of high-performance antennas for Global LoRaWAN applications, including 868 MHz, 915 MHz, 868 MHz, and 923 MHz... Our product line comprises both durable outdoor antennas and indoor high-performance dipole antennas that are suitable for a variety of LoRa applications, including Helium Network support. Please visit the website here: https://ft-rf.com.tw/. 
  • Horn Antenna: RF Microwave Antennas, EMC test equipment (Double Ridged Horn Antenna, Open boundary double ridged horn antenna, Quad Ridged Horn Antenna, Standard Gain Horn antenna, Waveguide to coax Adapter, precision Sleeve Dipole Antenna, Log Periodic Antenna, Antenna Tripod, RF connectors... Please visit the website: https://horn.ft-rf.com.tw/

We provide measurement and calibration Tests, ODM, OEM services for certain products.

We have hundreds of customers from over 60 countries, and to meet their demands, we developed a plant in Vietnam (with a total infrastructure area of 10000 square meters, which includes three major buildings dedicated to operations and production) in addition to the main manufacturing facility in Taiwan. Now, we are focusing on automatic production lines and investing in automation equipment. In the future, we pledge to deliver the highest-quality product in the shortest possible period.

浩角翔起成軍17年,各自走過風雨,曾多次被傳不和,卻始終不離不棄,過兩天就到年底,浩子終於說出內心對阿翔真正的感受,「前兩年我離開去環遊世界,臨行前翔媽突然出現找我吃飯,那一刻我震驚,發現我內心真的在乎,如果要用一句話來形容我對阿翔的感受,就是希望你一切都很好,因為在我心中,你是我的家人。」

浩子幾乎不曾如此感性,而在阿翔面前說出那話,也讓他極不自在,但他補充道,「就像我平時也很少跟爸媽聯絡,但也並沒有因此跟他們感情不好。」兩人從20多歲青春玩到不惑之年,如今都感受到身體退化,為了能維持旅行、工作熱情,他們竟同時要對方好好保重自己,阿翔說,「浩子跟骨刺共存許久,以前能翻能滾,如今能免則免,唯有保重,才能持續。」

疫情、景氣,今年是個複雜又多變的一年,兩人笑說最難熬的就是疫情嚴重的那3個月,必須跟小孩24小時綁在一起,阿翔說,「做道具、玩紙箱和造飛機,什麼都玩過也玩膩了,當時很慌,因為每天都看不到未來。」而浩子曾發誓這輩子不教小孩功課,「我是個沒耐性的人,最後自己定的規則也被打破。」雖有難熬也有成就感,阿翔前陣子把多年來節目的造型服蒐集義賣,除了褲子幾乎全數售光,幫到許多失依的小孩,但為何褲子賣不掉?

阿翔尷尬說,多年來他總吃不胖,體重維持在50公斤、26腰左右,「褲子太窄小了,一般男生沒辦法穿,義賣過後,我就跟造型師說以後每件褲子都加大兩個尺碼,以便日後好拍賣。」但加大後,他皮帶就得扣緊一些,才不會讓褲子滑下。他和浩子吃吃喝喝10多年,嘗盡無數美食,贅肉卻不曾在身上出現,浩子雖然比阿翔重一點,也才58公斤,兩人都有體重問題,卻跟一般人不一樣,是太輕而非過重。

阿翔說,「我看了很多中醫調身體,說是我個性太急影響腸胃狀況,說真的,我是沒辦法停下來的人,回到家我從來沒有攤過,這麼多年不長肉,應該是生活步調的問題,我也很困擾,體重是我一直不敢面對的事。」浩子卻剛好相反,他在家,能不動就躺著完全不動,生活步調自在,體重也上不來,節目中常扮女妝完全不違和,看來兩人過瘦,還是體質問題。

浩子(右)難得感性對阿翔說,你是我家人。記者沈昱嘉/攝影
浩子(右)難得感性對阿翔說,你是我家人。記者沈昱嘉/攝影
浩角翔起永遠吃不胖,兩人都有體重過輕的問題。記者沈昱嘉/攝影
浩角翔起永遠吃不胖,兩人都有體重過輕的問題。記者沈昱嘉/攝影
浩角翔起風風雨雨度過這許多年,彼此都把對方當成家人一樣看待了。記者沈昱嘉/攝影
浩角翔起風風雨雨度過這許多年,彼此都把對方當成家人一樣看待了。記者沈昱嘉/攝影
從成軍至今,兩人歷經生命中的各種大事,卻從未放棄對方。記者沈昱嘉/攝影
從成軍至今,兩人歷經生命中的各種大事,卻從未放棄對方。記者沈昱嘉/攝影
浩角翔起風風雨雨度過這許多年,彼此都把對方當成家人一樣看待了。記者沈昱嘉/攝影
浩角翔起風風雨雨度過這許多年,彼此都把對方當成家人一樣看待了。記者沈昱嘉/攝影



以下內文出自: https://stars.udn.com/star/story/10091/5996947FT-RF

台長: lamberttn2
人氣(6) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 電視賞析(綜藝、戲劇、影集、節目)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文