24h購物| | PChome| 登入
2007-02-15 16:48:18| 人氣226| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

受害者或得勝者

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

讀  經:約翰一書5:1-5
金  句:「……可以放心,我已經勝了世界。」(約翰福音16:33)
全年讀經:利未記20-23章

  我膝上有一塊疤痕,它常使我想起我小時候第一次從腳踏車上摔下來的狼狽情景。當時母親包扎著我的傷口,父親用力把腳踏車的龍頭扳正,他們都告訴我:我一定能騎得更好,我最終會是勝利者。結果他們是對的!今天我已經長大成人,但是每當身處逆境時,我仍然需要記住:我會是一個勝利者。
  耶穌藉著宣告「你們可以放心,我已經勝了世界」(約翰福音16:33),給了我們足夠的鼓勵與信心。他藉著死與復活為世世代代贏得了勝利。對此,佈道家兼作家倪拓聲(1903-1972)寫下「但願,我們得以向永遠不會被打敗的上帝學習」!
  根據耶穌所說,我們可以在任何困境中經歷他的得勝而有餘。保羅見證說:「然而,靠著愛我們的主,在這一切的事上已經得勝有餘了。」(羅馬書8:37)。使徒約翰也說「凡從上帝生的,就勝過世界;使我們勝了世界的,就是我們的信心。」(約翰一書5:4)
  今日你如何面對人生中的種種坎坷?是個一敗涂地的受害者?還是得勝有餘的勝利者?且聽耶穌慈聲說:「……可以放心」(約翰福音16:33)。他已勝過這一切,而你藉著他也可以勝過!JEY

任何困難和坎坷,
都不能把我擊敗,
因為主是全勝者,
勝利將與我同在。Sper

我們可以經歷任何事,因為耶穌與我們同行。
Victim Or Victor

Read: 1 John 5:1-5

Be of good cheer, I have overcome the world. --John 16:33

The scar on my knee reminds me of a nasty fall from my first bicycle. While Mother bandaged my wound and Dad straightened my bike's twisted handlebars, they reassured me that I could be a victor over this mishap rather than a victim. They were right! I'm much older now, but during adversity I still need to remember that I can be an overcomer.

Jesus gave us grounds for good cheer and confidence by declaring, "I have overcome the world" (Jn. 16:33). He accomplished this by His death and resurrection, and secured the victory for all generations. Preacher and author Watchman Nee (1903-1972) wrote, "Oh, that we might learn the undefeatedness of God!"

According to Jesus, it's possible to experience His "undefeatedness" in every adversity. Paul testified, "In all these things we are more than conquerors through Him who loved us" (Rom. 8:37). And the apostle John wrote, "Whatever is born of God overcomes the world. And this is the victory that has overcome the world--our faith" (1 Jn. 5:4).

How are you facing life's trials these days? As a defeated victim? Or as an overcoming victor? Hear Jesus lovingly say, "Be of good cheer!" (Jn. 16:33). He has overcome all these things, and so can you--through Him! --JEY

We need never be defeated
By the trials that come our way;
Since the Lord has overcome them,
Victory is ours today. --Sper

We can go through anything because Jesus goes with us.

FOR FURTHER STUDY
Joseph: Overcoming Life's Challenges
Why Would A Good God Allow Suffering?

台長: Jacky
人氣(226) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類 | 個人分類: @每日靈糧大餐@ |
此分類下一篇:在教堂與上帝相聚
此分類上一篇:理由充足

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文