24h購物| | PChome| 登入
2003-09-27 04:47:16| 人氣477| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

深情推薦【愛你】

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

上週末參加了老公好友的婚禮。天氣晴朗,河水清澈,是個宜人的日子。婚禮結束之後,大夥兒在河畔草地上的白色帳棚下用餐。等大家的肚子都填飽了之後,由新人開舞,接著新娘和父親跳了一支慢舞,然後新郎也和丈母娘共舞一曲。

前奏揚起,我暗暗皺起了眉;我對鄉村音樂一向不是很有興趣。然而聽著聽著,卻驚訝地發現自己的鼻頭微酸,眼眶也不由自主地濕了。

曲名Love, Me。演唱者Colin Raye。


I read a note my Grandma wrote back in nineteen twenty-three.
Grandpa kept it in his coat, and he showed it once to me. He said,
”Boy, you might not understand, but a long, long time ago,
Grandma’s Daddy didn’t like me none, but I loved your Grandma so.”
”We had this crazy plan to meet and run away together;
Get married in the first town we came to, and live forever.
But nailed to the tree where we were supposed to meet, instead
Of her, I found this letter, and this is what it said”:
If you get there before I do, don’t give up on me.
I’ll meet you when my chores are through;
I don’t know how long I’ll be.
But I’m not gonna let you down, darling wait and see.
And between now and then, till I see you again,
I’ll be loving you. Love, me.
I read those words just hours before my Grandma passed away;
In the doorway of a church where me and Grandpa stopped to pray.
I know I’d never seen him cry in all my fifteen years;
But as he said these words to her, his eyes filled up with tears.
”If you get there before I do, don’t give up on me.
I’ll meet you when my chores are through;
I don’t know how long I’ll be.
But I’m not gonna let you down, darling wait and see.
And between now and then, till I see you again,
I’ll be loving you. Love, me.
Between now and then, till I see you again,
I’ll be loving you. Love, me.




【愛你】

我細讀奶奶早在一九二三年寫的一張紙條,
爺爺把它放在外套裡,他讓我看過一回。他說:
「孩子,也許你不明白,但在很久很久以前,
奶奶的爸爸一點也不喜歡我,可是我卻很愛你奶奶。」

「我們起了個瘋狂的念頭要去私奔,
在經過的頭一個鎮上結婚,過著天長地久的日子。
但在我們約定會面的樹旁,沒有她的影子,
只有釘在樹上的這封信,上面是這樣寫著:

如果你比我先到,別放棄我。
我把活兒做完了就來見你。
但我不會讓你失望,親愛的你等著瞧。
在這段等候的時光,直到我再見你之前,
我會一直愛著你。愛你。
在這段等候的時光,直到我再見你之前,
我會一直愛著你。愛你。」

就在奶奶過世的幾個鐘頭之前,我咀嚼著這幾句話;
當時我和爺爺停留在教堂門口禱告。
我知道在我有生的十五年裡,我從沒見他哭過;
但當他對她說這幾句話的時候,他的眼裡充滿了淚水。

「如果妳比我先到,別放棄我。
我把活兒做完了就來見妳。
但我不會讓妳失望,親愛的妳等著瞧。
在這段等候的時光,直到我再見妳之前,
我會一直愛著妳。愛妳。
在這段等候的時光,直到我再見妳之前,
我會一直愛著妳。愛妳。」

台長: Zoe
人氣(477) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札) | 個人分類: 翻譯 |
此分類下一篇:「馬克與柯恩」書店?
此分類上一篇:奧勒岡?歐瑞岡?歐瑞根!

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文