24h購物| | PChome| 登入
2008-09-17 17:12:24| 人氣6,987| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

坐board後感

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

坐board後感 17-09-08

我一手包辦了一個recruitment exercise,包括登報紙,拆信,揀人interview,call appraisal report,開recruitment board,conduct ICAC and criminal check,出offer letter等。

咪以為登報紙係一件易事! 在私人公司,登報紙只需寫份稿交上報館,可能只需時一兩天; 但在政府,請人要先問助理署長 (老闆的老闆的老闆) 拎approval (需時一個星期),然後再問finance那邊的老闆拎financial support的approval(需時3日),然後draft好的ad要俾新聞處同公務員事務處過目才可刊登 (需時一個星期),足足搞左大半個月! 之後仲有一堆Admin野做先開到board,不過呢d step我不想多說! 我只想你地感受下點解政府做野好似咁慢。

上網成日有冇話不斷apply都冇回覆,or in極都in唔成,等我在此講下apply政府工要注意的事項 / 自己的所見所感:

1. in 政府工第一步係填form
其實我覺得填form已好過自己寫resume,不用擔心格式問題,又不怕自己英文差令cover letter多grammatical mistake。
不過世上總有懶人,我收到d application form係影印的! 鬼唔知大家apply政府工係魚翁撒網,不過收到photocopy令我覺得你很冇誠意lor! 雖然個考官未必會發覺,因為我地在開board前會預先photocopy所有面試者的application letter俾所有考官睇,考官只會收到photocopy,但你過唔過到拆信者一關而入圍又係另一回事!
還有一點,當job ad寫明要enclose學歷及工作證明,大家記得enclose埋! 有d department會不受理那些文件不齊的人。而我咁好人,當然冇咁絕! 我仲會慢慢睇清楚所有applicants的資料,不過有時applicants在application form上寫得不清楚,我便要refer to佢地的證明文件。冇attach證明的,sorry 我冇理由搵個不明不白的人去interview,有機會浪費考官的時間。

2. 改interview時間
所有入圍者會收到信通知面試時間, 地點及注意事項。可能candidates會用不同原因話唔得閒,要改時間。不過interview schedule係好緊湊的,仲點squeeze時間去in你呢? 除非有人同你調時間,否則好難幫你! 其實求職者千萬一開始便麻煩別人呢! 另一個case,interview當日有考生冇黎,我打電話問佢出席與否,佢話收唔到信,要求第二日去in,我report呢件事俾老闆,佢第一反應係: 都唔知係唔係真架! 可能係佢自己唔記得都未定。後來呢個考生再打黎,我見第二日有一個空檔 (那個timeslot的candidate表示不會出席),所以俾佢黎interview,但有冇令考官對他的形象打折扣,那就不得而知。

3. dressing code
大熱天時,我明白著full suit係好辛苦的,不過竟然有candidate只著polo牛仔褲! 如果你interview表現很好便無話可說,但如果表現一般,我在remark會寫明呢個candidate太casual,唔重視interview。不過我相信呢個問題不會發生在fresh grad身上,因為只有fresh grad係full suit,年紀大少少的只會穿business attire (即返工時穿的裝束)。原來著business attire見工係冇問題架!

4. 自我介紹
interview第一條問題必係自我介紹,所以準備中英文的自我介紹的必須的! 但現今社會,普通話都好緊要,所以我地一開始就叫佢地用普通話介紹自己。好多考生都被呢條題目難到。後來,個考官告訴我,呢條題目不旨在test佢地普通話,只是考他們在一個逆境中怎樣振作去見好呢份工。不過我覺得大家應該學好普通話,將來真係終生受用!

5. 評分紙
考官必有一張評分紙,我見我老闆頭幾分鐘已經俾晒分,其後10-20分鐘的interview只係加少少,減少少分,所以頭幾分鐘的表現真的很重要呢! 此外,其實candidate答的內容都是千篇一律,問假設性與同事相處的問題要會聽到model answer,內容好似開AGM問vice-chairman關於莊員相處問題一樣咁悶! candidate要做的就是練好說話的技巧,吸引別人去聽你的說話。如果我冇心機聽你講野,我只會俾median分,median又何以足夠令你get hired呢?

6. 帶notes
我從未想過interview時會有考生拎份notes出黎,估唔到真係有! 有些年紀大的candidate,他們氣定神閒地拎份notes,回答考官關於部門相關條例的問題; 有些考生背左d條例,但interview時緊張,講到口窒窒,你估邊個高分d? 他們都回答到考官的問題,在"認識條例"一欄,大家都有分,但在confidence上,前者會高分d,因為佢唔會口窒窒,所以原來interview中睇notes係冇問題架! 最緊要唔好騰雞!

7. last question: 你有冇咩問題問番我地
大部分candidates都係問幾時知結果,呢班candidate冇分加,而我只會答model answer。有些會問一些令我們加深印象的問題,例如: 關於career prospect (令我們知道他想更上一層樓),條例中不明白的地方 (有個candidate問到連老闆都唔識答),工作上的疑問等等......其實呢班人都係冇分加,因為此時已寫好晒分,但這班candidate在考官腦海中加深了認識,假如有兩個同分candidate,要排名次,呢d記憶都是有幫助的。

最後一點,麻煩大家睇清楚job ad上的要求,自己未夠班的,信都唔駛寄,你咪以為對方會"鬼遮眼"俾你去interview,就算你有得in,到最後都唔會過到十個八個謹慎的政府人員的眼! 我收到的application中,竟然有8成人未夠班博大霧! 真係浪費大家時間!

台長: 大頭叉
人氣(6,987) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文