24h購物| | PChome| 登入
2007-02-26 15:14:50| 人氣244| 回應2 | 上一篇 | 下一篇

K歌情人

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

西洋情人節 St. Valentine’s Day

街上的人 牽著手相依偎的甜蜜

反觀我們這種單身女子就挺部適合出現在這樣的節日街頭

不過 我已經有免疫力啦!這種大節日對於我來說根本沒殺傷力

所以 我和我兩個好朋友早就約好一起過節啦

我們三個人選擇了一部超適合情人節約會觀賞的電影“K歌情人”

這部電影 我一開始覺得很悶部大好笑(可能是今天工作不順檖吧!)

一開始那個老舊的舞步 實在讓我笑到肚子痛啦~

我只能說「經典」的舞步令人百看不厭呀!

這部片老梗十分的多

至於劇情方面嘛!就是過氣的歌手和一位才氣縱橫的女作家

一同培養寫詞,一個彈、一個寫;激盪靈感

我覺得休葛蘭年紀一把了,但拍這戲時看起來還是那麼的帥!

尤其,是在鋼琴上彈琴那一種感覺

真的

看了都有戀愛的感覺了呢!

推薦他們倆攜手寫的歌曲:
Way Back Into Love
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Way Back Into Love

I have been living with a shadow overhead 我活在陰影之下  
I have been sleeping with a cloud above my bed 烏雲伴我共枕
I have been lonely for so long 一直孤單好久           
Trapped in the past, I just can not seem to move on 困在過去,似乎就是無法往前走


I have been hiding all my hopes and dreams away 我把所有的希望和夢想藏起來
Just in case I ever need them again someday 只為了有一天可能又需要他們
I have been setting aside time 我總留些時間
To clear a little space in the corners of my mind 淨化心裡的小角落


All I want to do is find a way back into love 我只要重新找到愛的感覺
I can not make it through without a way back into love 若沒有愛的感覺我辦不到
Oh oh oh


I have been watching but the stars refuse to shine 我留心觀察然而繁星不願發亮
I have been searching but I just do not see the signs 我一直搜尋但看不到任何徵兆
I know that it is out there 我知道它不在那裡
There is got to be something for my soul somewhere 但一定有個為我靈魂而生的東西在某處


I have been looking for someone to shed some light 我一直尋找著讓我發光的人
Not just somebody just to get me throught the night 而非只是個陪我過夜的傢伙
I could use some direction 我能使用一些指示
And I am open to your suggestions 而且我可能是你的暗示


All I want to do is find a way back into love 我只要找到重新愛的感覺
I can not make it through without a way back into love 若沒有愛的感覺我辦不到
And if I open my heart again 若我再次敞開心房
I guess I am hoping you will be there for me in the end 我想我希望最後你會在那裡等我


There are moments when I do not know if it is real 有時候我不確定它是不是真的
Or if anybody feels the way I feel 或許有人和我心有戚焉
I need inspiration 我需要妙計
Not just another negotiation 而非又一個妥協


All I want to do is find a way back into love 我只要重新找到愛的感覺
I can not make it through without a way back into love 若沒有愛的感覺我辦不到
And if I open my heart to you 若我為你打開心房
I am hoping you will show me what to do 希望你會告訴我該怎麼做
And if you help me to start again 若你幫我重新開始
You know that I will be there for you in the end 你知道最後我會在那裡等妳

台長: violet
人氣(244) | 回應(2)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 電影賞析(電影情報、觀後感、影評)

小美
我看了這部電影,還可以啦,
這首歌挺好聽的.

單身也有單身的好,只要自己開心就好.
2007-02-27 15:35:14
abaw
是呀...
單身有單身的好呢!呵呵
小美呀~
昨天因為我失眠剛好把我這些年的網誌看了看
我發現
我好多文章都有妳給我的鼓勵和回應
大開心餒
很謝謝妳
對我這麼關心~.~
2007-02-27 16:58:35
我要回應 本篇僅限會員/好友回應,請先 登入
TOP
詳全文