24h購物| | PChome| 登入
2006-03-26 09:17:18| 人氣387| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

英文歌曲---[我和你在一起時]

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

歌名:When There Was Me and You

It’s funny when you find yourself looking from the outside
當你發現自己變成了旁觀者,會覺得很可笑.
I’m standing here but all I want is to be over there
現在我站在這裡,卻渴望身處你那裡
Why did I let myself believe miracles could happen
責問自己為何相信奇跡會發生
Cause now I have to pretend that I don’t really care
因為現在我必須假裝我不在乎

I thought you were my fairytale
我以為你是我的神話
A dream when I’m not sleeping
我清醒時的一個美夢
A wish upon a star thats coming true
在星辰之上的祈願就要成真
But everybody else could tell t
可是所有人都告訴過我
hat I confused my feelings with the truth
真實迷惑了我的感覺
When there was me and you
當我和你在一起時

I swore I knew the melody that I heard you singing
我發誓過我知道那個曾經聽過的旋律
And when you smiled
當時你的微笑
You made me feel like I could sing along
讓我以為我有獨唱的勇氣
But then you went and changed the words
但是後來你因為反悔所以離開
Now my heart is empty
我的心空了
I’m only left with used-to-be’s once upon a song
我和那首曾經發生過的歌被你留下

Now I know your not a fairytale and dreams were meant for sleeping
現在我知道你不是神話,而美夢只會出現在沉睡時
And wishes on a star just don’t come true
在星辰之上的祈願就是不會成真
Cause now even I tell
因為就連我都告訴自己
That I confused my feelings with the truth
真實迷惑了我的感覺
Cause I liked the view
只因為我喜歡過那個景象
When there was me and you
當我和你在一起時

I can’t believe that I could be so blind
真不敢相信我是如此盲目
It’s like you were floating while I was falling
似乎當我沉淪於愛情時,你正在追求你的目標
And I didn’t mind
而我並沒有介意

Cause I liked the view
只因為我喜歡過那個景象
Thought you felt it too
以為當時你和我感覺一樣
When there was me and you
當我和你在一起時
________________________________________________________________________

這是一首描寫女主角無意中發現男主角根本不在乎她時的意境歌曲.
雖然歌曲只是為了一部迪氏尼拍給小孩子看的電影而寫的,可是我聽著聽著就覺得心很痛(一定是因為我還年輕!). 女主角獨自一人唱那首歌時,男主角正和他的朋友玩鬧著. 兩相對比之下,沒有人會不同情這個女生吧!

電影名稱:High School Musical
歌詞翻譯: Caroline P
http://psc.disney.go.com/disneychannel/originalmovies/highschoolmusical/

台長: 深夜上線的Caroline
人氣(387) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 零陸雜技x記 |
此分類下一篇:現在的你
此分類上一篇:分離與孤單之間

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文