24h購物| | PChome| 登入
2012-03-27 17:32:14 | 人氣3,383| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Longer 的歌詞翻譯

推薦 1 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

Longer,是Dan Fogelberg最有名的歌。你可以點這裡聽

歌詞很美,我把它翻譯成中文,分享給你。 

Longer than there've been fishes in the ocean
遠在海裡有魚群之前

Higher than any bird ever flew
比任何鳥飛過的都高

Longer than there've been stars up in the heavens
早在天空有星星之前 


I
've been in love with you
我已然愛你

Stronger than any mountain cathedral

比任何山上的教堂堅固

Truer than any tree ever grew
比任何長生的樹木真實

Deeper than any forest primeval
比任何原始的森林深邃

I am in love with you
我如此愛你

I'll bring fires in the winters
我在冬日帶火焰給你

You'll send showers in the springs
你在春天帶細雨給我

We'll fly through the falls and summers
我們將飛越無數夏秋

With love on our wings
以愛鼓動我們的雙翅

Through the years as the fire starts to mellow
時光流逝,青春之火逐漸圓熟

Burning lines in the book of our lives
燃燒我們生命之書的字句段落

Though the binding cracks and the pages start to yellow
縱然書皮龜裂書頁泛黃

I'll be in love with you

我依然愛你

台長: 火星爺爺
人氣(3,383) | 回應(0)| 推薦 (1)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 圖文創作(詩詞、散文、小說、懷舊、插畫) | 個人分類: 有夠短 |
此分類上一篇:尋找籃框的人

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文