24h購物| | PChome| 登入
2006-03-14 21:50:05| 人氣87| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

I Hope You Dance 翩翩起舞

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

兩年前我買了一張RONAN的專輯
今天又把他翻出來
裡面還有附DVD
有RONAN的訪問和MV
說他對於音樂和創作的各種理念
天啊!有兩個孩子的爸爸
能想像嗎!
長的超帥!
重點是 成熟、性感、對音樂執著又有自己的想法
每次看他的訪問
都會再重新愛上他一次
這是我最愛的一首歌:
I Hope You Dance 翩翩起舞

I hope you never lose your sense of wonder.
我希望你 永遠不要失去活著的感受
You get your fill to eat, but always keep that hunger.
盡情享受生活之餘 但保有渴望的心
May you never take one single breath for granted.
生命中的沒有任何一秒是理所當然
God forbid love ever leave you empty handed.
上天也不會讓你的愛情空手而歸
I hope you still feel small when you stand beside the ocean.
我希望當你佇足在海邊 仍感覺自我的渺小
Whenever one door closes I hope one more opens.
當一扇門關上時 我希望有更多門開啟
Promise me that you’ll give faith a fighting chance.
答應我 你會為自己的信念而努力
And when you get the choice to sit it out or dance.
你可以選擇原地踏步 或是翩翩起舞

(CHORUS)
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞

I hope you never fear those mountains in the distance.
我希望 你永遠不要畏懼遠方的山巒
Never settle for the path of least resistance.
千萬不要選擇最平坦的路
Livin’ might mean takin’ chances, but they’re worth takin’
人生或許都在做選擇 但值得碰碰運氣
Lovin’ might be a mistake but it’s worth makin’
愛情或許只是個錯誤 但值得你去犯錯
Don’t let some hell bent heart leave you bitter.
別讓困難折損你的熱情 空留遺憾
When you come clise to sellin’out,reconsider.
當你有了壞念頭時 請三思而行
Give the heavens above more than just a passing glance.
別忽視世上所有美好的事物
And when you get the choice to sit it out or dance.
你可以選擇原地踏步 或是翩翩起舞

(CHORUS)
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞

Time is a wheel in constant motion always rollinmg us along.
時間是一個轉動不停的輪子 讓我們不段前進
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
Tell me who wants to look back on their years and wonder,
告訴我 誰會希望在回首過去時
Where those years have gone.
悠悠長嘆 虛度光陰

I hope you still feel small when you stand beside the ocean,
我希望當你佇足在海邊 仍感覺自我的渺小
Where one door closes I hope one more opens.
當一扇門關上時 我希望有更多門開啟
Promise me that you’ll gove faith a fighting chance.
答應我 你會為自己的信念而努力
And when you get the choice to sit it out or dance.
你可以選擇原地踏步 或是翩翩起舞

Dance
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞

Time is a wheel in constant motion always rollinmg us along.
時間是一個轉動不停的輪子 讓我們不段前進
Tell me who wants to look back on their years and wonder,
告訴我 誰會希望在回首過去時
Where those years have gone .
悠悠長嘆 虛度光陰

I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞
I hope you dance
我希望你 翩翩起舞

這雖然是翻唱別人的歌
可是
光看他的選歌就能知道他是一個什麼樣的人
對我來說
尤其在這時候聽這首歌真的很開心
我對自己說
並不是沒有人了解你的心情
並不是所有的人都不知道如何安慰你

每次聽完
我的心好像泡過三溫暖
又有力氣往上爬
是真的開心

台長: Lillian
人氣(87) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 歌詞 |
此分類下一篇:No Me Ames
此分類上一篇:累了 想回家了

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文