24h購物| | PChome| 登入
2022-12-04 04:30:17| 人氣26| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

自學英文5

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

自學英文-Learn English by yourself.

501.你在哪裡?我在台灣。我們在台灣。我們現在在台灣。

I'm in Taiwan.We are in Taiwan.We are in Taiwan now.

502.我想睡覺。我要去睡覺。我要睡覺了。

I'm sleepy.I'm going to sleep.I want to sleep.

503.我不會說英語我的英語不好!我的英文不是很好!

I don't/can't  speak English!My English is bad!My English is not very good!

504.你是誰?我是郭國益。我是一個 youtuber。

who are you?I'm Guo Guoyi.I'm a youtuber.

505.你在做什麼(你在幹嘛)?我正在工作。我正在睡覺。我正在吃飯。

What are you doing?I'm working. I'm sleeping.I'm eating.

506.你在哪裡?我在台灣!我在家裡!我過去找你。我立刻過去找你。

where are you?I'm in Taiwan.I'm at home!I'll go find you.I'll go find you right away.

507.你好嗎?你還好嗎?

How are you doing?Are you OK?

508.我很驚訝!我非常驚訝!我很驚奇(驚愕)!

I'm surprised!I'm very surprised!I'm amazed!

509.你做什麼工作?

What's your job?What do you do?What do you do for work?

510.讓我保持美好的回憶!讓我留下一個美好的回憶!

Let me keep/leave good memories!Let me keep/leave a good memory!

511.我將會一直愛你(我會永遠愛你)!我永遠愛你!我也愛你。

I will always love you!I love you forever!I love you too./I also love you.

512.到目前為止。到目前為止,一切都很好(一切都很順利)。

so far.All good so far.So far so good.

513.它在哪裡?到目前為止,它在哪裡?

where is it?Where is it so far?

514.您的英語很流利。您的英語非常好。你英語說得很流利。

Your English is fluent.Your English is very good.You speak English fluently.

515.它是那麼好。太好了。

It's so good.It's that good.

516.下一個視頻見。

See you in the next video.

517.尋找街頭美食和入住青年旅館。尋找街頭美食,然後入住一個青年旅館。

Find street food and check into youth hostels.Look for street food and check into a youth hostel.

518.法式烹飪(法國菜)。台式烹飪(台灣菜)。台灣菜是最好吃的!

French cuisine.Taiwanese cuisine.Taiwanese cuisine is the best!

519.台灣菜(台灣美食)最好吃!

Taiwanese food is the best!/Taiwanese food at its best!

520.這是最好吃的台灣菜!

This is the best Taiwanese food!

521.我是個瘋狂的外國人!我是個瘋狂的台灣人!

I'm a crazy foreigner!I'm a crazy Taiwanese!

522.非常特別的味道!這味道非常特別。

Very special flavour!Very special taste!The taste/ flavour is very special!

523.你有多高?你的身高是多少?

How tall are you?what's your height?

524.台灣文化太酷了!台灣人非常自由開放和友善。

Taiwanese culture is so cool!Taiwanese are very liberal and friendly.

525.比較(對比)台灣和韓國,台灣人更加開放,人們也更加友善。

Comparing Taiwan and South Korea,Taiwanese are more open and people are more friendly.

526.你會說台灣話嗎?你會說台灣國語嗎?

Can/DO you speak Taiwanese?Can/Do you speak Taiwan Mandarin?

527.我不在乎(不關心)如果我今天胖或不胖?我不在乎今天發胖!

I don't care if I'm fat or not today?I don't care about being fat today!

528.你和台灣人曾經約會過嗎?你和台灣男人曾經約會過嗎?你和台灣女人曾經約會過嗎?

!Have you ever dated a Taiwanese?Have you ever dated a Taiwanese guy?Have you ever dated a Taiwanese woman?

529.你不同意。你不這麼認為(你不認同)。

You disagree./You don't agree.You don't think so.

530.你在哪裡?我們在哪裡?它在哪裡?

Where are you?Where are we?Where's it?

531.等著瞧吧!你拭目以待(你等著瞧吧)!你將會明白的!

Just wait and see!You wait and see!You will understand!

532.讓我們開始吧。讓這遊戲開始。

Let's get started.Let the games begin.

533.謝謝你的午餐!晚餐。早餐。夜宵。

Thank you for the lunch!dinner.breakfast.supper.

534.台灣在哪裡(台灣在什麼地方)?它在哪裡?

Where's Taiwan?Where's it?

535.他是個麻煩的人!他是個麻煩製造者!他死了!

He's a troublesome man!He's a trouble maker!He's dead!

536.但沒關係,事情會變,人也會變。就像我!

But that's okay,Things change and people change.Just like me!

537.那太棒了!那真的很不错!這是非常好的。

That's great!That's really nice/good!This is very good.

538.希望在於。習近平說:中國的希望在於台灣!

hope lies in.Xi Jinping said: China's hope lies in Taiwan!/Xi Jinping said:The hope of China lies in Taiwan!

539.你從哪來?你來這裡多久了?你來自哪個國家?你來這裡多久了?

Where are you from? How long have you been here?What country are you from? How long have you been here?

540.但到目前為止,台灣很好!我喜歡這裡。

But so far,Taiwan is good!I like it here.

541.我是來學習的。我來這裡學習。

I'm here to learn!I come here to study!

542.這是關於文化的。我的工作是關於文化的。

It's about culture.My job/work is about culture.

543.聽起來是個好主意。聽起來像是個很好的主意。

Sounds a good idea.Sounds like a great idea.

544.我們有很多共同點。

We have a lot in common./We have a lot of things in common.

545.祝你好運。祝你一切順利。

Good luck.Wish you all the best.

546.我是模特兒。我做模特兒。

I am a model.I do modeling.

547.我需要一個工作!我必須獲得工作。我必須找份工作。

I need a job!I have to get a job.I must find a job.

548.你太酷了!你看起來太酷了!

You are so cool!You look so cool!

549.感謝分享。感謝你的分享

Thanks for sharing.Thank you for sharing.

550.非常感謝,再見/再見。非常感謝,待會兒見。非常感謝,下個視頻見。

Thank you very much,And goodbye/bye.Thank you very much and see you later.Thank you very much,And see you in the next video.

551.我不喜歡!我不喜歡它!

I don't like!I don't like it!

552.你呢?你好嗎(你怎麼樣)?

How about you?How are you?

553.去做就對了!是的,我願意。是的,我知道。

Just do it!Yes I do.Yes,I know.

554.做得好!一份好工作!

good job!a good job!

555.做得好!幹得好!

Well done!Here you go!

556.等十分鐘左右。等了大概十分鐘!

Wait ten minutes or so.Waited for about ten minutes!

557.大約要等十分鐘。大概要等十分鐘!

Wait about ten minutes.It takes about ten minutes to wait!

558.我們能成為朋友嗎?不可以!抱歉,你看起來很兇惡。

Can we become friends?No!Sorry,You look fierce./vicious.

559.我同意!等了大概十分鐘,我同意你的看法。

I agree!Waited for about ten minutes,I agree with you.

560.滾出去!離開這裡!

Get out!Get out of here!/Leave here!

561.誰怕誰?我不在乎!

Who's afraid of whom? I don't care!

562.如果你來台灣,我強烈推薦它。

If you come to Taiwan,I highly recommend it.I highly recommend it if you come to Taiwan.

563.吃遍全台灣!吃盡台灣美食!

Eat all over Taiwan!Eating all the food in Taiwan!

564.台灣對外國女性來說真的安全嗎?台灣對外國人來說安全嗎?

Is Taiwan really safe for foreign women?Is Taiwan safe for foreigners?

565.她就像一個天使。我很開心!我真的很高興!

She's like an angel.I'm very happy!I'm really happy!

566.夢想成真!

Dreams come true!A dream come true!

567.希望大家夢想成真。希望每個人都能夢想成真。

Hope everyone's dreams come true.I hope everyone can make their dreams come true.

568.經過一個月的培訓。經過一個月的長期訓練。

After  one/a month of training.After one/a month long training.

569.很久以前。很久,很久以前。

Long time ago.Long,Long ago.

570.跟著我,我帶你去!跟著我,我領你去!

Follow me,I'll take you there!Follow me,I will lead you there!

571.咖啡店。咖啡時間。喝茶時間。休息時間。休閒時間(空閒時間)。逛街購物時間。

Coffee shop.Coffee time.Tea time.Break time./Rest period.Free time./Leisure time.Shopping time.

572.嘗起來味道很好!這味道很好!超好的!

Taste very good!The taste is very good!So good!

573.看起來很美味!它看起來很好吃!

Looks delicious!It looks delicious!

574.沒關係。

It doesn't matter.That was OK.

575.我來自伊斯坦堡。對不起!我從未聽說過這個國家。

I am from Istanbul.sorry!I have never heard of this country.

576.看我的珍珠奶茶,沒錯,我在台灣!看看我的奶茶,是的,我在台灣!

Look at my bubble tea,Yes, I am in Taiwan!Check out my bubble tea,Yes ,I'm in Taiwan!

577.他看起來非常有自信。我從來沒有吃過蘿蔔。

He looks very confident.I have never tried radishes.

578.查看(退房)。報到(簽到)。我要登記入住。我需要登記入住。我正在辦理登機手續(登記入住)。

Check out.Check in.I want to check in.I need to check in.I'm checking in.

579.我不在家!我在外面。我不在家!我出去了。

I'm not home! I'm outside.I'm not at home!I'm out.

580.你在哪裡?我正在工作!

Where are you? I'm working!

581.他住在哪裡?

where he lives?/where does he live?

582.我喜歡廣播。我喜歡收音機。我喜歡廣播。我喜歡音樂。

I like radio.I like the radio.I love broadcasting.I like music.

583.嘗試一下!試試看!

Try it!Give it a try!

584.我在開玩笑!我只是在開玩笑!

I'm joking!/I'm kidding!I'm just kidding!

585.你能給我instagram嗎?很高興和你聊天。

Can you give me instagram?Very happy to chat with you./

It was a pleasure chatting with you.

586.你想去哪裡?你要去哪裡?

Where do you want to go?Where are you going?

587.我們來了!開始了!幹得好!

We are coming!Here we go!Here you go!

587.我回台灣了!我要回台灣!我們為什麼來台灣?

I'm back in Taiwan!/I'm back to Taiwan!I'm going back to Taiwan!Why do we come to Taiwan?

588.我會去那裡。我會去那裡找你。

i'll go there.i'll go there and find you.

589.好好照顧自己!

Take care of yourself!/Take good care of yourself!

590.她說一口流利的英語!她英語說得很好。她的英語很流利!

She speaks English fluently!She speaks English very well!/She speaks very good English!Her English is fluent!

591.來得快,去得也快!來來去去。

Come fast,Go fast!Come and go!

592.去台灣!我們去台灣吧!

Go to Taiwan!Let's go to Taiwan!

 593.這就是文化!這就是文化差異!

This is culture!This is a difference in culture!It's a cultural difference!

 594.要格外小心!要特别小心!

Be extra careful!Be very careful!

台長: 解籤師
人氣(26) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)
全站分類: 圖文創作(詩詞、散文、小說、懷舊、插畫) | 個人分類: 自學英文 |
此分類下一篇:自學英文6
此分類上一篇:Chinese Communist Party
TOP
詳全文