24h購物| | PChome| 登入
2004-12-26 17:59:15| 人氣19| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

LEEHOME diary 18

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

親愛的朋友們:

  今天我在橫店給你們寫信。過去的一個星期裡,我都在這裡為"雷霆戰警"忙碌。同時我也做了一些非常好玩的事情,因為我在大學裡的三個好朋友從老遠的美國到這裡來探班。見到他們讓我想起友情的珍貴;就像是哥兒們一樣。我們會好像家人一樣的永遠靠在一起。我和大學裡的同學之間有著許許多多的經歷、歡笑、艱苦等等。這些經歷讓我們有聊不完的話題、說不完的笑話。回想起以前在課室裡的點點滴滴、我們一起聽的音樂、以前的女朋友等等。想起以前,我們依舊可以開懷大笑。

  自從離開大學以後,我不得不承認說在亞洲這個地方讓我覺得有點無奈。我可以認識很多人,但是卻沒有一個人是因為真實的我而認識我。沒有人去關心或願意花時間深入探討彼此之間那枯燥乏味的談話。我覺得自己很幸運,因為在我的生活裡有一群可以彼此交心的朋友。

  我上星期答應了要告訴你們有關橫店這個地方。好,我現在就說﹕這裡是一個很小的城鎮、狹窄的道路偶爾有腳踏車或一種稱為"嘟嘟車"的小車子經過。這個城鎮好像就是為了拍電影和連續劇而建造的。這裡的場景只有一個字形容,那就是"贊"。我們拍戲的主要場景看起來像一座城堡;中國的堡壘、有20尺高的戰士和龍的銅像。由於是道具,因此當仔細一瞧就會發現這些銅像都是用紙漿做成的。這些東西都是橫店最主要的外觀;巨大無比的建築物看起來好像秦始皇所建築的。這裡還有看起來像萬里長城的城牆。這一切就好像是歷史書裡面的圖畫一樣,不一樣的是,它是近幾年才建造完成的。這裡的東西也很便宜。我的朋友都被嚇到了,因為在這裡洗頭附加一個小時半的按摩只需要美金一塊錢﹗不過,在你決定要到這裡游玩之前,我必須先提醒你。從最近的機場~杭州,要坐上好幾小時的車才可以到達這裡。

  這個星期,我跟我的朋友們花了一些時間和庫力歐在一起玩玩、寫寫歌、我們還用小型的數位DV攝影機自己拍電影。既然我們都從拍攝"雷霆戰警"中得到不少的靈感,所以我們充份利用了橫店優美的風景、電影場景和服裝拍了一部小小的功夫電影。每個人都加入一點自己的想法把電影的情節和鏡頭想好。今天,雖然只完成了一半;這部被取名為"水拳"(Fists of Water 直譯)的電影變得很搞笑。故事的內容訴說我是一名武林高手。每當我喝了一口"娃哈哈"以後,我的能量會提昇。("娃哈哈"是中國大陸銷售第一的礦泉水。我是這家品牌的代言人、瓶子上都印有王力宏的照片﹗)故事的開始是講述"娃哈哈"被反派盜取作邪惡用途。因此引起了一場歷史交戰;那就是力宏要取回他的水、救出他的妹妹以及銷毀惡魔。在這裡順道插一段話﹕庫力歐飾演我的師傅;他一身完整的中國故裝扮像。太勁暴了!或許,有機會的話,我讓你們看看這部電影吧!只是或許啦。

  明天我會回到香港拍"拳神傳說"的收工戲。會在一個星期的時間內完成這部電影!接下來十月終會再擱出一個星期的時間拍"雷霆戰警",然後就結束這兩部電影了!真不敢相信終於可以結束了!我從六月終就開始拍這兩部電影!雖然很累,可是收穫很大。我已經等不及進電影院觀賞這兩部電影!

  很謝謝你們的支持。這個星期沒有見到我的歌迷和做任何的表演,害我有點想念大家。在這裡也要感謝星報每一個星期都刊登我的文章。祝一切順心,我會繼續和大家保持聯絡!

Homeboy


‧back


Dear Friends,
Today I am writing to you from Heng Dian, where I have been shooting "China Strike Force" for the last week. I have been having enormous fun here, especially because three of my best buddies from college came to visit me all the way from the United States. Seeing them has reminded me that friendship can be like brotherhood, and we'll always stick together like family. Between my group of friends from college, we share a wealth of experiences, laughs, and hardships. These experiences provide for endless conversations and jokes on classes that we had together, music we used to listen to together, or ex-girlfriends that we can still laugh about together. Since college, I must admit that sometimes in Asia, it can be frustrating to meet so many people every day, but none of them gets to know you for who you are. Nobody bothers or has the time to scratch beneath the surface of mundane conversation. I'm lucky and blessed to have people in my life with whom I really do see eye to eye.

Last week I promised to tell you all a little about Heng Dian, so here I go: It is quite a small town, the streets are narrow with an occasional bicycle or tiny covered cars called "du du che". The entire city seems to have been constructed for the purpose of shooting movies and television series, and in one word, the sets here are, amazing. The main place we shot looks like a gigantic castle, a Chinese fortress, complete with twenty foot standing bronze statues of dragons and warriors. However, as this is all part of the set, upon closer inspection it becomes obvious that the statues are made of paper mache. Things like that are the predominant look of the architecture here in Heng Dian, massive structures that look like they were made by the Emperor Qing Shi Huang Di. There are areas of bridges that look like longs stretches of the great wall of China. This place looks like straight out of the history books!-but it was only just built within the last few years. Things here are also quite inexpensive. My friends were blown away when they could get their hair washed and an hour and a half massage for one US dollar! But before you think of coming here for your next vacation, just be warned that you will be a few hours drive from the nearest airport, which is in Hang Zhou.

My buddies and I spent a bit of time this week with Coolio, just hanging out, writing songs and even shooting our own movie with a digital mini-DV camera.Since we were all inspired working on the action movie "China Strike Force", we decided to take advantage of the incredible scenery, set and costumes of Heng Dian and shoot our own little kung-fu movie just for fun. Everyone put their two cents in to come up with a story line and story board from which to base our filming. And today, although only half done with the movie, humorously titled, "Fists of Water", it's turning out to be hilarious. The crux of the story is that I am a kung-fu fighter who becomes powerful every time he takes a sip of "Wa Ha Ha", the number one distributed bottled water in China (I endorse this product in China and the bottle has my picture on it!). The story begins with my "Wa Ha Ha" having been stolen to be used for evil purposes by the evil villain. An epic battle ensued, which is the quest for Lee-hom to retrieve his water, save his sister, and put and end to the evil villain's treachery. On a side note, Coolio plays my kung-fu teacher and dresses in full traditional Chinese garb. It's a real blast! Maybe!-just maybe, I'll let you see it sometime!

Tomorrow I am returning to Hong Kong to finish the shooting of "In the Name of Heroes". I will COMPLETE this movie in one week! Then, at the end of October, I will spend one more week shooting "China Strike Force" and then I'll be done with both movies! I can't believe it's almost over! I've been shooting these movies since the end of June! It's been a tiring but rewarding experience, and I can't wait to go to the theater and watch these movies!

Thank you all for your continued support. I really missed seeing any fans or doing performances this week. Also thank you again to "Xin Bao", for printing my article every week in your newspaper. All the best, and I'll be sure to keep in touch!

Love and good music, Homeboy


台長: 丁叮
人氣(19) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文