24h購物| | PChome| 登入
2010-06-23 01:01:39| 人氣108| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

問世間 情為何物

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

今天推薦大家一首情歌,你以可以用Youtube搜尋這首經典曠世名曲喔!!

I Want to Know What Love Is

I gotta take a little time,a little time to think things over.

我真的該靜下心來,花一些時間整理我的思緒及沉澱一下往事.

I better read between the lines,In case I need it when I'm older.
我更應該從腦海裡抽絲剝繭,再三咀嚼,免得當我覺受到孤冷無依時,忘記了那種溫暖.

Now this mountain I must climb.
所以我現在奮力攀越心裡那座崇山.
Feels like a world upon my shoulders.
讓我肩膀彷彿掙開撐破了整個沉重的世界
I through the clouds I see love shine.
也因為如此,讓我得以穿越烏雲陰霾,而看見閃爍的愛光.
It keeps me warm as life grows colder.
這讓我幾乎死寂的人生,剎那間感受到溫暖.

In my life there's been heartache and pain.
在我的人生過往裡,也曾經歷過痛撤心扉的愛
I don't know if I can face it again.
我不知道,我能否再次有勇氣面對它
Can't stop now, I've traveled so far to change this lonely life
可是現在的我,已經走了大半個人生,陷入進退維谷,攻守失據的窘境了.....

I wanna know what love is
我真的好想知道 情為何物!
I want you to show me
我請求你告訴我真相
I wanna feel what love is
我多麼希望感受真愛的幸福
I know you can show me
我也相信你能給我一個指引

I'm gonna take a little time
也罷....現在我需要的是一些時間
A little time to look around me
花一些時間,好好檢視一下我自己
I've got nowhere left to hide
反正我已經功敗垂成,也無處藏匿
It looks like love has finally found me
愛情的壓力已經撲天蓋地將我包圍

In my life there's been heartache and pain
在我的人生過往裡,也曾經歷過痛撤心扉的愛
I don't know if I can face it again
我不知道,我能否再次有勇氣面對它
Can't stop now, I've traveled so far to change this lonely life
可是現在的我,已經走了大半個人生,陷入進退維谷,攻守失據的窘境了.....

I wanna know what love is
我真的好想知道 情為何物!
I want you to show me
我請求你告訴我真相
I wanna feel what love is
我多麼希望感受真愛的幸福
I know you can show me
我也相信你能給我一個指引


分享-----

By  Mariah Carey 瑪麗亞·凱莉

 

原唱:Foreigner 外國人合唱團

原唱專輯:Agent Provocateur 1984 年英美兩地冠軍曲

 

翻譯:邱比特

台長: Roger
人氣(108) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文