24h購物| | PChome| 登入
2002-06-14 01:32:16| 人氣524| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

愛因給予而變多一You Are the Reason

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

此次台灣之行的一個收穫
便是把大學時代買的Seiko錄音機與當時許多好聽的專輯帶回美國
現在我終於建構起自己的音樂天地了
在異國隨時可以聽到陪著自己成長的歌曲
跟隨音符的流動順勢回憶起當時的人與事
酸甜苦澀湧上心頭
那是一種何等的幸福!

齊豫—一個台灣的英文歌壇不可忽略的名字
透過她的英文專輯總出現許多不同主題的好歌
也形成我對英文偏執的一個原因
齊豫的英文專輯
曲目自己選
歌詞自己翻
註腳自己下
這樣的用心與創意在現今歌壇已不多得…
心情DJ今天要跟大家分享的一首歌叫做”You Are The Reason”
齊豫的註腳—夢會因分享而變大,愛也會因給予而更多…
心情DJ的註腳—愛情的力量何等巨大!在所有的努力到達盡頭之際,只有回歸到最單純的一個男人和女人的關係,再次燃起生存的意志—You are the reason I’ll stay in the fight是你讓我能繼續奮戰..
You Are The Reason
原唱:Chris de Burgh(1994)
歌詞翻譯:齊豫

A shadow in the moonlight, here he comes to me,
月光下閃過人影,他出現在我眼前
We sit and talk about it all,
我們坐談人生
And out in the distance, a dream is over,
遠方,一個夢已破滅
All I’ve been working for,
那是我一生的努力
This is not how I want you to see me,
並不希望你看到我這副模樣
I have done the best I can,
我已盡了全力
Now the only thing I believe in,
如今唯一能讓我信任的
Is a woman and a man;
是一個男人和一個女人的關係

You are the reason I’ll stay in the fight
是你讓我能繼續奮戰
When I can’t take it anymore,
當我已無法承受
You are the reason I wake in the night,
是你讓我在夜不成眠時
And say that I was only dreaming of it all;
自忖…這一切不過是一場夢
And now in the dawn light, he talks with me again,
晨光中他再度與我談心
Remember all the things we’ve done
回憶過去種種
Been through the bad times,
曾經攜手走過苦難
and we’ve seen through the sad times,
度過悲傷無數
We’re stronger than before;
我們日益堅強

And you picked me up when I was falling,
在我墜落之時你將我扶起
And you gave me back my pride,
重新返回自信
And you listen when I am calling,
傾聽我的呼喊
And hear the me inside;
聽見內心的我

You are the reason I’ll stay in the fight,
是你讓我能繼續奮戰
When I can’t take it anymore,
當我已無法承受
You are the reason I wake in the night,
是你讓我在夜不成眠時
And say that I was only dreaming of it all,
自忖…這一切不過是一場夢
You are the reason I’ll stay in the fight.
是你讓我能繼續奮戰

台長: 深藍
人氣(524) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 吾愛 |
此分類下一篇:哈哈哈!終於還是看到艾莉最後一集了!
此分類上一篇:美聯社有關艾莉異想世界停播報導

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文