24h購物| | PChome| 登入
2010-09-02 15:30:36 | 人氣28| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

曲名 : CHILDHOOD 童年

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

Have you seen my Childhood?

你可見過我的童年
I'm searching for the world that I come from

我正在尋覓自己生命的本源
'Cause I've been looking around

因為我曾在身邊找遍
In the lost and found of my heart...

也陷入過心靈的得失之間
No one understands me

瞭解我的人仍未出現
They view it as such strange eccentricities...

人們認為我做著古怪的表演
'Cause I keep kidding around

只因我總顯出出孩子般的一面
Like a child, but pardon me...

但請對我寬容一點
People say I'm not okay

有人說我不正常很明顯
'Cause I love such elementary things...

就因為我對簡單自然的愛戀
It's been my fate to compensate,

補償我從未有過的童年
for the Childhood

卻是註定的命運
I've never known...

擺在我的面前
Have you seen my Childhood?

你可見過我的童年
I'm searching for that wonder in my youth

我正在尋覓兒時的歡樂瞬間
Like pirates and adventurous dreams,

比如海盜和征服冒險
Of conquest and kings on the throne...

寶座上的國王你是否也曾夢見
Before you judge me, try hard to love me,

請試著喜歡我,在你對我做出判斷之前
Look within your heart then ask,

審視你的內心,向自己發問
Have you seen my Childhood?

你可見過我的童年
People say I'm strange that way

有人說我有奇特的表現
'Cause I love such elementary things,

 就因為我對簡單自然的愛戀
It's been my fate to compensate,

補償我從未有過的童年
for the Childhood

卻是註定的命運
I've never known...

擺在我的面前
Have you seen my Childhood?

你可見過我的童年
I'm searching for that wonder in my youth

我正在尋覓兒時的歡樂瞬間
Like fantastical stories to share

好像分享幻想故事還有神仙
The dreams I would dare, watch me fly...

我那些大膽的夢想啊,看我飛上了藍天
Before you judge me, try hard to love me.

請試著喜歡我,在你對我做出判斷之前
The painful youth I've had

我痛苦的兒時記憶仍在綿延
Have you seen my Childhood....

你可見過我的童年

台長:
人氣(28) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 教育學習(進修、留學、學術研究、教育概況) | 個人分類: 鳳.點滴 |
此分類下一篇:好美的故事~情人節快樂!
此分類上一篇:小時候,你等不到我了是不是很難過?

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文