24h購物| | PChome| 登入
2005-01-17 12:19:40| 人氣863| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Thank You For The Venom【譯文】

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

Song:Thank You For The Venom


Sister, I'm not much a poet, but a criminal
And you never had a chance
Love it, or leave it, you can't understand
A pretty face, but you do so carry on,
and on,
and on

I wouldn't front the scene if you paid me
I'm just the way that the doctor made me, on,
and on,
and on,
and on
Love is the red of the rose on your coffin door
What's life like, bleeding on the floor,
the floor,
the floor

You'll never make me leave
I wear this on my sleeve
Give me a reason to believe

[Chorus]
So give me all your poison
And give me all your pills
And give me all your hopeless hearts
And make me ill
You're running after something
That you'll never kill
If this is what you want
Then fire at will

Preach all you want but who's gonna save me?
I keep a gun on the book you gave me, hallelujah, lock and load
Black is the kiss, the touch of the serpent sun
It ain't the mark or the scar that makes you run,
and run,
and run,
and run

You'll never make me leave
I wear this on my sleeve
Give me a reason to believe

[Chorus]
So give me all your poison
And give me all your pills
And give me all your hopeless hearts
And make me ill
You're running after something
That you'll never kill
If this is what you want
Then fire at will

You'll never make me leave
I wear this on my sleeve
You wanna follow something
Give me a better cause to lead
Just give me what I need
Give me a reason to believe

[Chorus x2]

So give me all your poison
And give me all your pills
And give me all your hopeless hearts
And make me ill
You're running after something
That you'll never kill
If this is what you want
Then fire at will






【譯文】
感謝你毒液般的苛薄

姊姊,我不是什麼詩人-不過是個罪犯罷了
而你也沒有機會
去愛、去離開-因你不曾明瞭
一張美麗的臉龐,你卻依舊我行我素
一直
一直都是這樣

倘若你為我付出代價,我也不要出現在你面前
我就只是醫生所造成的模樣-一直
一直
總是
這樣
愛就如同是你棺木門上玫瑰的紅
生命何所似?在地板上淌著血
地板
地板

你就從不肯讓我離去
我將此繫在袖子上
給我個理由去相信吧!

(合唱)
所以給我你所有的毒劑吧!
給我你全部的毒藥吧!
也給我你所有無望的心吧!
讓我軟弱
你在追逐著
你永遠無法毀滅的東西
假如這是你想要的
那慾望之火將起

你就盡量地說教吧-可誰會救贖我呢?
我放了一把槍在你送我的書本上,哈利路亞-鎖上、負荷
吻是黑色的-觸碰那撒旦的烈日
那絕非逼迫你奔馳的標記
奔馳
奔馳
奔馳著

你就從不肯讓我離去
我將此繫在袖子上
給我個理由去相信吧!

(合唱)

你就從不肯讓我離去
我將此繫在袖子上
你只想追尋著什麼
給我個好理由去遵循吧!
就給我想要的吧!
給我個理由去深信吧!

(合唱 × 2)

台長: JACK
人氣(863) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 圖文創作(詩詞、散文、小說、懷舊、插畫)

是 (本台目前設定為強制悄悄話)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文