24h購物| | PChome| 登入
2009-02-18 22:35:02| 人氣126| 回應1 | 上一篇 | 下一篇

i will survive

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

這是一首歌

她陪我度過國中考高中的辛苦日子

因為這是飛碟1點節目的開頭放的歌

每次聽到都覺得超有精神

我好喜歡這首歌 酷斃Gaynor



最近在網路上看到他的翻譯真的是酷酷酷酷斃





這首曲子真的是經典。依照其原歌詞來看,是被愛人拋棄的女人自我獨立的宣言。但是幾十年下來,這首曲目被引用在許多不同電影當中,也經讓它成為個人成長與堅強的最佳背景音樂了。所以已經不只失戀者,包括被老闆炒魷魚者,被老婆/公踢出家門者,被虧者,被騙者,被辱罵者,被取笑者,舉凡有可能被視為失敗者的人,都該來讓Gaynor阿姐用這首500大經典曲目之一給醍醐灌頂加持一下。



At first I was afraid I was petrified
Kept thinking I could never live without you by my side
But then I spent so many nights
Thinking how you did me wrong
And I grew strong
And I learn how to get along
And so you’re back from outer space
I just walked in to find you here with that sad look upon your face
I should have changed that stupid lock
I should have made you leave your key
If I’d known for just one second you’d be back to bother me
一開始我不知道該怎辦
直直想冇你ㄟ安怎
然後我想了好幾暝
怨嘆你對我有多壞
我開始成長
慢慢學會了堅強
現在你給我從哪個外星球死回來
害我一回房就看到你整臉都是賽
我當時就該換掉門鎖
我當時就該叫你把鑰匙還回來
就怪我那時不知道你會繼續給我回來勾勾迪(糾糾纏)
Go on now, go walk out the door
Just turn around now
(Cos) You’re not welcome anymore
Weren’t you the one who tried to hurt me with goodbye?
Did I crumble?
Did you think I’d lay down and die
Oh no, not I, I will survive
Oh as long as I know how to love I know I’ll stay alive
I’ve got all my life to live
I’ve got all my love to give and I’ll survive
I will survive
出去吧,給我滾出去
馬上消失吧
永遠不要再來找你祖媽
你不就是當初用"再見"來傷害我的爛人?
老娘我有因為這樣而烏有嗎?
你還以為老娘我已經倒在那變死屍啊?
齁齁,錯!不會的。我-會-活-下-去!
只要我知道如何愛人,我就能好好活下去。
我還有大好人生要過
我還有大把的愛要揮霍。所以我會活下去。
我-會-活-下-去!
It took all the strength I had not to fall apart
Kept trying hard to mend the pieces of my broken heart
And I spent oh so many nights
Just feeling sorry for myself
I used to cry but now I hold my head up high
And you see me somebody new
I’m not that chained up little person still in love with you
And so you feel like dropping in
And just expect me to be free
Now I’m saving all my loving for someone who’s loving me
我當時可是花了好多力氣才讓自己沒崩潰
努力把已破碎的心重新縫補好
而我那時竟花了好多的夜晚
在那邊自憐自艾
勾流目屎。但現在我可是東山再起
你看看,我是個嶄新的人
我不再是那個被枷鎖住的愛情小白痴
你今天突然來找我
說希望我自由的屁話
我現在可是把我的愛完完整整地保留給那個愛著我的人了
Go on now, go walk out the door
Just turn around now
(Cos) You’re not welcome anymore
Weren’t you the one who tried to hurt me with goodbye?
Did I crumble?
Did you think I’d lay down and die
Oh no, not I, I will survive
Oh as long as I know how to love I know I’ll stay alive
I’ve got all my life to live
I’ve got all my love to give and I’ll survive
I will survive
滾出去吧,給我滾出門
馬上消失
永遠不要再來找你祖媽
你不就是當初用個"塞幽納啦"來傷害我的爛人?
我有因為這樣而失志嗎?
你還以為老娘我已經躺在那死到發臭啊?
齁齁,錯!不會的。我-會-活-下-去!
只要我知道如何愛人,我就能好好活下去。
我還有大好人生要過
我還有大把的愛要揮霍。所以我會活下去。
我-會-活-下-去!







可惜報台不能貼音樂

http://blog.roodo.com/trust1021/archives/4731063.html

我不認識你但是謝謝借我用一下吼

台長: 蘇西
人氣(126) | 回應(1)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 彩虹同志(同志心情、資訊)

優有TV
那是你自己翻譯的嗎
感覺是你的口氣XD
2009-02-20 00:18:06
版主回應
翻得很酷吼
阿上面不就有寫說我偷用別人的一下了嘛 看清楚吼
2009-02-20 00:27:59
是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文