24h購物| | PChome| 登入
2014-02-28 17:55:37| 人氣728| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

學習

推薦 6 收藏 0 轉貼0 訂閱站台


從青山潺湲的溪流

我學會了微笑;

從挺拔的橡樹、美景、奇觀和夢想中

我學會了友誼和勇敢。

 

從夏日微風的低語

我學到了愛。

從午後清新滋潤的陣雨

我學到了希望。

 

我從河川體會豁然大度的心胸,

從峭壁和山峰學會了泰然自若。

當美開始說話時

我學會去聆聽智慧的啟示。

 

從觀察海狸、螞蟻和蜜蜂

我學到了耐心;

從婆娑搖曳的樹林

我學到了音樂和詩韻。

 

當夜入深闌,

一彎新月向行雲一般

駛過長空時,

我體會了和平和她的寧靜。

 

從夕陽明媚與柔和的光輝

我學到了敬畏

從星河飛翔的藍空

我發現了奇觀與崇敬。

 

史提哲

 

Learning

 

i have learned laughter from plunging

and leaping young mountain streams;

friendship and courage from oak trees,

beauty and magic and dreams.

 

I have learned love from the whisper

Of winds through the summer hours.

I have learned hope from refreshing

And friendly midafternoon showers.

 

I have learned grace from the rivers,

Poise from the cliffs and peaks.

I have learned always to listen

For wisdom when beauty speaks.

 

I have learned patience from watching

The beavers and ants and bees;

I have learned music and rhythm

From swaying and windblown trees.

 

I have learned peace and its quiet

Deep in the heart of the night,

Up where the new moon is sailing

The skies in a crescent flight.

 

I have learned awe through the subtle

Soft lights of an afterglow...

I have found wonder and worship

In the sky where the star streams flow.

 

Wm Stidger  

 

plunging:跳進的

leaping:跳躍

streams:小河溪流

cliff:懸崖

peak:山頂

beaver:海狸

windblown:被風吹的

crescent:新月

subtle:微妙的不可思議的

afterglow:夕照餘暉

 

台長: 蒼子
人氣(728) | 回應(0)| 推薦 (6)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 圖文創作(詩詞、散文、小說、懷舊、插畫) | 個人分類: 轉載文 中英對照 |
此分類下一篇:玫瑰戀
此分類上一篇:信心生奇蹟

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文