24h購物| | PChome| 登入
2006-06-13 11:03:16| 人氣173| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

【Manhattan生活雜記】The Break Up

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

After they have been through so many, she decided to call quits with him but neither of them are willing to move out of the condo they share.

(He was busy playing Video Games.)
She: I’m going to do the dishes. You would be nice to help me.
He: No problem. (Focusing on the game. Paltering)..Oh…(Murmuring something about the game.)
She: Gary. Come on. I don’t wanna do it later. Let’s just do it now. Just take 15 mins.
He: (Laying down on the couch. Pretending to be tired.) Oh. I am so exhausted. I am just honestly wanna be relax. If I can just sit here, let my food be digested, and if I can enjoyed the quite a bit..Get some..get some..that’s what it happens!!(Yelling something about what happened in the game.) and we will do the dishes tomorrow.
She: (A little bit mad about his attitude.) Gary, you know I don’t like waking up to a dirty kitchen.
He: Who cares?
She: (Pretty angry.) I care!! Alright! I care!! I spent whole day, cleaning this house then cooking the meal, and it would be nice for you to say THANK YOU and help me with the dishes.
He: (Shocked with her angry reaction. Stop playing video game. Reluctantly.) Fine. I’ll help you with the DAMN dishes.
She: Oh..come on. You know what. That’s it. That’s not I want.
He: You just said that you wanted me to help with the dishes.
She: I just want you to WANT TO do the dishes.
He: (Mad.)Why would I want to do dishes? Why?
She: See. That’s my whole plan.

Then fight started again.

Couple間很常見的爭吵原因。在決定一起生活的那一刻,維繫兩人之間的不再只是愛情,柴米油鹽這些熱戀情侶眼中的「俗事」早就在不知覺成為同居生活裡,重要到不能再重要的「眼前事」。童話故事常有的happy ending也都僅止於王子與公主美好的婚禮,但婚後的生活卻沒有一位作家願意繼續執筆。如果寫兩人一直恩愛,從未爭吵直到白頭,似乎又將故事按排得過於「不切實際」,完美的不可能存在這世界。但若按世間所有夫妻該有的劇情來鋪張卻又害怕過於忠實的呈現,婚姻生活可能有的瑕疵會讓多少堅信王子公主都是happy ever after的故事迷夢碎。

聽過太多在同居後才分手的故事後,很難再去相信童話的我仍在我和你之間辛苦的找尋走下去的信念。我相信我們都深愛彼此,但我仍需要一個說法,讓我能勇敢下去。無可避免的,我們都一樣,因為太過堅持所謂的完美,同居後,爭吵的機會反而變多了,感情也在衝突中漸漸消逝,我害怕如果有一天愛用完了,你或許會放開我的手。就跟大家一樣,沒有愛了就該還給彼此自由,雖然分開得理性而平和,表面之下,卻會有最深沈的痛,我會崩潰的。如果說有童話般的夢幻世紀婚禮,那婚禮中的深情凝望能延續多久?我相信有牽手一生的幸福,但在得到之前,要經過多久的陣痛期?若沒辦法挨過其中的痛楚,幸福是否就會如花火,僅一刻的的美麗隨即消逝在夜空?幸福,是多麼的不可預知,而我,是不是那個能擁有它的人?

如果能夠,我希望我有一個撲滿,可以將所走過的一切,一點一滴的存進去。五十年後,如果我還能牽著你的手散步,我會將這撲滿打開,和你一起分享回味。Is it enough to die? I am so sure that with you by my side, love will covers over all wrongs.

台長: Fiona
人氣(173) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札) | 個人分類: days of our lives |
此分類下一篇:【Manhattan生活雜記】小台灣在紐約
此分類上一篇:【Manhattan生活雜記】04’~05’
TOP
詳全文