24h購物| | PChome| 登入
2009-10-23 19:26:59| 人氣878| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

美國塔羅協會的倫理準則

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

美國塔羅協會的倫理準則

 

The ATAAmerican Tarot Association Code of Ethics

 

樂玉兔子列出以下七條原文,是引至美國塔羅協會的塔羅占卜師之倫理準則,並自行作了中文翻譯。而其中的8~10條,是樂玉兔子自己添增的,請朋友們也一併細心閱讀。寫此章節的目的在於,讓大家明瞭在占卜諮詢的過程中,所能享有的保障和權益(1~7條),也更清楚樂玉兔子自身,對塔羅諮詢所抱持的理念與宗旨。(8~10條)

---------------------------------------------------------------------------

1. I will serve the best interests of my clients, conducting my professional activities without causing or intending to cause harm.

我將致力於謀求客人的最佳利益,務使我的專業行為不致引起任何可能的傷害。

 

2.I will treat all my clients with equal respect, regardless of their origin, race, religion, gender, age, or sexual preference.

我對所有的客人都同等的尊重,無論其出身、種族、宗教、性別、年齡或是性向。

                                                                                                     

3. I will represent honestly my Tarot qualifications, including educational credentials, levels of certification, and experience.

我將忠實地提供本身相關的塔羅資格,包括學位文憑、認證等級以及經驗。

 

4.I will keep confidential the names of clients and all information shared or discussed during readings, unless otherwise requested by the client or required by a court of law.

我將保證客人姓名及解讀時所分享或討論的資訊不會外流,除非是客戶本人或是法院基於法律的要求。

 

5. I will recommend clients consult a licensed professional for advice of a legal, financial, medical, or psychological nature that I am not qualified to provide.  If trained in one of these areas, I will clearly differentiate between the tarot reading and any professional advice additionally provided.

我將建議我的客人,在我未被認可提供諮詢的事務上,如法律、財務、醫療、心理等,向具備執照的專業人士尋求建議。如果我本人在上述領域受過訓練,我將會清楚地區別塔羅解讀與額外的專業意見。

 

6.I will respect my clients' right to refuse or terminate their reading at any time, regardless of prior consent.

我將尊重我的客人具有隨時拒絕或終止他們自身塔羅解讀的權利,而不須受限於任何先前的同意。

 

7. I recognize that all ATA members have the same rights and obligations, and I will always respect and honor my co-members.

我認同所有ATA的成員擁有相同的權利和義務,並且我將永遠尊重及敬愛其他共同成員。

 

ATA美國塔羅協會網站http://www.ata-tarot.com/ethics.htm

台長: 樂玉兔子
人氣(878) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類 | 個人分類: 樂小兔的塔羅樂園 |
此分類下一篇:樂玉兔子的諮詢宗旨~獨立篇
此分類上一篇:塔羅樂玉兔子8/12~19出遊公告

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文