24h購物| | PChome| 登入
2002-01-14 16:56:15| 人氣15| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Silent All These Years

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

from Cia Yan-Zi

Silent All These Years
Lyrics : Tori Amos~Music : ToriAmos

Excuse me but can I be you for a while
抱歉 我能否扮演你一會兒
My dog won't bite if you sit real still
只要你坐好 我的狗就不張口
I got the Anti-Christ in the kitchen yellin' at me again
廚房裡的異教徒 又對著我吼
Yeah I can hear that
Yeah 我聽見了

Been saved again by the garbage truck
垃圾車再次救了我
I got something to say you know but nothing comes
有話要說 卻又說不出口
Yes I know what you think of me you never shut up
我知道自己在你眼中的樣子 你從不住口
Yeah I can hear that
Yeah 我聽見了
But what if I'm a mermaid
如果我是隻人魚
In these jeans of his with her name still on it
穿著他的牛仔褲 上面還留著她的名
Hey but I don't care
但我不在乎
Cause sometimes I said sometimes I hear my voice and it's been Here
因為有時候 我是說有時候 我聽見自己的聲音 縈繞在此
silent all these years
已沈默多年
So you found a girl who thinks really deep thoughts
這麼說 你找到那個心思複雜的女孩了?
What's so amazing about really deep thoughts
心思複雜有什麼好訝異?
Boy you best pray that I bleed real soon
男孩 你最好祈禱我的血流得快
How's that thought for you
你覺得這個念頭怎樣?

My scream got lost in a paper cup
我的吶喊消失在紙杯中
You think there's a heaven where some screams have gone
你認為吶喊消失的地方就有天堂
I got 25 bucks and a cracker do you think it's enough
我有25塊錢和一塊餅乾
To get us there
你想這夠帶我們到天堂嗎

Years go by will I still be waiting
時光流逝 我還會等待嗎
For somebody else to understand
等待能有個人了解我
Years go by if I'm stripped of my beauty
時光流逝 如果我的美貌不再
And the orange clouds raining in my head
我的世界也慘澹一片
Years go by will I choke on my tears
時光流逝 我會哽住淚水
Till finally there is nothing left
直到什麼也不剩
One more casualty
又一個受害者
You know we're too
easy
easy
easy你知道我們都太容易受傷

Well I love the way we communicate
我愛極我們的溝通方式
Your eyes focus on my funny lip shape
你的眼盯著我奇怪的唇形看
Let's hear what you think of me now
現在來聽聽你對我的看法
but baby don't look up
但 寶貝 別抬頭看
The sky is falling
天空就要低垂

Your mother shows up in a nasty dress
你媽媽穿著一件髒衣服出現
It's your turn now to stand where I stand
現在輪到你嚐嚐我的滋味了
Everybody lookin' at you
每個人都在看你手
here take hold of my hand
來 別介意握住我的
Yeah I can hear them Yeah
我聽見他們說

But what if I'm a mermaid
如果我是隻人魚
In these jeans of his with her name still on it
穿著他的牛仔褲 上面還留著她的名
Hey but I don't care
但我不在乎
Cause sometimes
因為有時候
I said sometimes I hear my voice
我是說有時候
I hear my voice and it's been here
我聽見自己的聲音 縈繞在此
silent all these years
已沈默多年
I've been here silent all these years
我已在此沈默多年
Silent all these
Silent all these years




台長:
人氣(15) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 社會萬象(時事、政論、公益、八卦、社會、宗教、超自然)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文