24h購物| | PChome| 登入
2011-01-29 20:24:20| 人氣145| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Ain't that a shame

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

These Are The Days Of Our Lives
這些就是我們的一生

Sometimes I get the feelin'
有時我會有種感覺
I was back in the old days - long ago
我曾回到舊時光- 很久以前
When we were kids when we were young
當我們仍是孩提仍是青澀時
Things seemed so perfect - you know
似乎事事一切完美- 你知道的
The days were endless we were crazy we were young
當我們仍是孩提仍是青澀的日子 曾是無止境的
The sun was always shinin' - we just lived for fun
豔日總是當空-我們曾純為嬉戲而活
Sometimes it seems like lately - I just don't know
有時似乎好像(是發生在)最近-我真的不知道
The rest of my life's been just a show
我的餘生已經變成一場秀

Those were the days of our lives
那曾是我們的一生
The bad things in life were so few
在我們生命中 不如意的事 曾是那麼少
Those days are all gone now but one thing is true
那些事 現今已遠離 而只有一事是真實的
When I look and I find I still love you
當我留神注意而我發現我還愛著你

You can't turn back the clock you can't turn back the tide
你不能讓時光倒轉 你也不能命令漲潮的水逆流回去(不能違抗天意)
Ain't that a shame
這難道不是一件憾事嗎
I'd like to go back one time on a roller coaster ride
我願回到過去坐在雲宵飛車上(暗喻人生起伏)
When life was just a game
當生命曾只是一場遊戲時
No use in sitting and thinkin' on what you did
並不須要坐下來細思你曾做過的事
When you can lay back and enjoy it through your kids
當你能躺下來, 從與你子女的相處中 享受人生
Sometimes it seems like lately - I just don't know
有時似乎好像(是發生在)最近-我真的不知道
Better sit back and go with the flow
最好還是放輕鬆 隨著事情去發展

Cos these are the days of our lives
因為這些就是我們的一生
They've flown in the swiftness of time
它們已隨著時光飛逝(已沉浮於時光飛逝中)
These days are all gone now but some things remain
如今這些日子早已遠離卻還有些東西剩下
When I look and I find no change
當我留神注意而我發現並未改變

台長: C.Y.
人氣(145) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類 | 個人分類: 歌詞 |
此分類下一篇:衝動永遠比堅持容易
此分類上一篇:壞脾氣變成了好溝通

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文