24h購物| | PChome| 登入
2012-12-15 11:20:38| 人氣898| 回應2 | 上一篇 | 下一篇

little things...

推薦 9 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

工作跟玩樂忙在一起的十二月,
年年如是,
沒有例外,
但不論等閒事如工作,
或是緊要事如玩樂,
我都很拼命,
因為我深深明白,
於個人處境而言,
它們之間存有一個必然的平衡關係--
縱使我從不享受也從不討厭我的工作,
我得努力營役去維持基本的生活生計;
玩樂是必須而且為生活錦上添花的事,
而當中所得的正能量才是持續營役的主因.
尤其是聖誕,
年底密集的活動, 遊樂, 聚會... 所產生的安多酚,
足夠度過寒冬.

因此,
只要我能做到的,
就算再小的事,
我都花光心思去做,
就算再繃緊的scheudule,
我都擠盡那怕只是一點點的空檔,
去見日久思念的人,
去做令自己以及身邊人開心的事,
這就是我節日的意義.
(除了情人節暫時還沒有我的份以外.)


。環保聖誕卡大作戰(第二彈)。

前因可以點擊以下連接,
(http://mypaper.pchome.com.tw/ninepp03/post/1322671629)
就是舊聖誕卡存放年期又增長一年而已.

結果仍然是剪貼,
但是次過程中玩了新招,
手繪變成了雕刻橡皮印.
初學者於如我手勢的確欠佳,
而成品也直接告訴我我沒天份...

唯一可取的只有它的「唯一」吧.
   

Pic.造型超簡單但雕得超醜的橡皮印兩枚,
如小時候的馬玲薯雕刻沒啥兩樣...
  

Pic.用聖誕最好的顏色搭檔-紅&綠,
印出好多棵樹,
然後又是隨性的剪隨,
隨性的貼.


。「得個樣」聖誕禮物。

著眼處在「包裝」,
不是「禮物」,
禮物,
我還是會精心為你們挑選.
有預感,
今次的little things,
你們也會跟我一樣喜歡.
 
主要想透過這些禮物的包裝,
credit一本內地發行了一段日子的雜誌:
《戀物誌》,
英文名字也叫《Little Things》.

禮物的包裝用紙大部分由該雜誌而來,
森系少女風,
lace拼貼碎花木顏色畫...
全是很好的剪貼素材,
轉了一下我已經生鏽的腦袋瓜,
用作包裹禮物的念頭就蹦出來了.
包禮物的人玩得好開心,
希望收到的人亦然.


。請槍。
小製作自己埋頭做,
大製作交托了魚腸幫忙,
始終,
十週年這等大事,
還是找專家穩妥.
但魚腸不是無事閒著來幫我的!
年底人家的工作一樣「忙到甩轆」!!
還是騰出時間來幫忙製作九人幫紀念冊的魚腸,
credit X1,000,000,000,000,000,000,000...
 

Pic.先保密一下,
就讓你們先一窺--封底~
XDXDXPXP
 

 

One Direction 〈Little Things〉
Your hand fits in mine, like it's made just for me.
But bear this in mind it was meant to be.
And I'm joining up the dots with the freckles on your cheeks.
And it all makes sense to me.

I know you've never loved the crinkles by your eyes when you smile.
You've never loved your stomach or your thighs.
The dimples in your back at the bottom of your spine.
But I'll love them endlessly.

I won't let these little things slip out of my mouth.
But if I do, it's you.
Oh it's you they add up to.
I'm in love with you.
And all these little things.

You can't go to bed without a cup of tea.
Maybe that's the reason that you talk in your sleep.
And all those conversations are the secrets that I keep.
Though it makes no sense to me.

I know you've never loved the sound of your voice on tape.
You never want to know how much you weigh.
You still have to squeeze into your jeans.
But you're perfect to me.

I won't let these little things slip out of my mouth.
But if it's true, it's you.
It's you they add up to.
I'm in love with you.
And all these little things.

You'll never love yourself half as much as I love you.
You'll never treat yourself right darlin' but I want you to.
If I let you know I'm here for you.
Maybe you'll love yourself like I love you, oh.

And I've just let these little things slip out of my mouth.
Cause it's you, oh it's you.
it's you they add up to.
And I'm in love with you.
A
nd all these little things.

I won't let these little things slip out of my mouth.
But if it's true, it's you.
It's you they add up to.
I'm in love with you
And all your little things.

台長: 呂懌
人氣(898) | 回應(2)| 推薦 (9)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類 | 個人分類: 留低了我 |
此分類下一篇:Give and Take
此分類上一篇:破紀錄

青魚
歌好聽耶^^
2012-12-18 22:39:16
金牌殺手是個捲毛王子
原來是用橡皮雕出來的
可是看起來效果很好ㄟ!!!
超有氣氛的~~
2012-12-19 15:05:28
是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文