24h購物| | PChome| 登入
2001-11-17 15:24:25| 人氣63| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

力宏週記2001年#3 No.33-------- SonymusicTW

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

親愛的朋友們,

今晚一如每個夜晚,我孤獨的待在我旅館的房間當中。因為某種奇怪的原因,這每日如一的生活型態,今天卻令我感到特別的難以忍受,想家的心情湧入我的心中,極度劇烈地緊扣著我的心。雖然空調的聲音讓我免於那種極度寂靜無聲的環境,但是冷氣的風吹在我赤裸的身體上又讓我覺得有點太冷。我把冷氣關掉,然後我注意到有些微的聲響在我的右耳中響起。這正是我今晚在大陸南寧的「民歌藝術節世界音樂會」中演唱時,戴著耳機的右耳。如同往常一樣,年輕群眾們的喧鬧叫聲就像是熱情澎湃的海洋一般,奔放的音樂充滿了生命的活力,而我的聲音是激昂且熱情的….我的確很熱愛我的工作。

但是夜晚是如此的孤單。今晚在中央電視台的現場演唱會留在我心中的記憶,此刻更對比的突顯出在我臥房中的寂靜。當我寫作的靈感告一個段落時,我將會關掉床邊的燈去睡覺。我相信人在孤獨之中會變得成熟。孤獨,只有你和你的思緒獨處,好比是靜默打坐和心靈啟迪的另一種形式。或許,當一個人領悟到他終究是獨自生活在這個世界上的時候,他會在孤獨中成長,他必須對自己的生命負責,因為沒有別人會替他負責。

形體上的孤獨會讓你快速的體會到這種領悟,就像在「浩劫重生」裡的湯姆漢克 斯一樣,我相信萬丈高樓平地起,不論是公司的組識架構、交響樂團的樂譜,或者是人與人之間的關係,一切都開始於基本。譬如說,一個人在能夠去愛別人之前,必須先學會愛他自己。一個人在和另一個人一起生活之前,先要能坦然面對自己,在自己心中找到和諧。我想如果我這樣看待生活,我目前的生活形態 ,正給我磨練,讓我成為一個有信心的人。

思考,沉思,感覺,創作 …找尋我的靈魂中會讓全世界跟著起舞的節拍。是的,我很想念我的朋友,以及我所愛的人,但是今晚,我不會拿寂寞交換任何事物。感謝傾聽我今晚想法。

願世界和平,力宏






Dear Friends,

Tonight, like every night, I am alone in my hotel room. For some strange reason, the routine feels overbearing right now, and homesickness squeezes my heart sore all around my chest. Although the sound of the air conditioner's fan saves me from having to listen to utter silence, the wind is slightly too cold on my naked body. I turn it off, and then notice a slight ringing in my right ear. It is the ear that held the headphone monitor as I sang at tonight's "Ming Ge Yi Shu Jie" concert in Nanning. As usual, the crowd was a crazy sea of young noises, the music was pumped full of life, my voice was strong and passionate... I love my job.

But the nights are so lonely. The memories of tonight's CCTV live concert seem to only accentuate the stillness of my bedroom now. When my writing inspiration comes to an end, then I'll turn off this bedside lamp and sleep. I have come to believe that men mature in isolation. Isolation, being along with one's thoughts can be a form of meditation and enlightenment. Perhaps one matures when he realizes that he is ultimately alone in this world, and that he must take responsibility for his own life, because no one else will.

Physically being alone speeds up this realization. Like Tom Hanks in "Castaway". I believe in building from the ground up, whether it be corporate models, orchestra scores, or interpersonal relationships. For example, one needs to learn to love himself before being able to love others. One needs to be able to live in harmony with himself before being able to live together with another person. I guess if I look at it that way, I sure am leading the life these days, becoming a secure individual.

Thinking, meditating, feeling, composing,...searching for that rhythm in my soul that will make the whole world tap their feet. Yes, I miss my friends, and loved ones, but tonight, I wouldn't trade this loneliness for anything. Thanks for listening to my thoughts tonight, friends.

Goodnight.

peace on earth, Leehom




FROM SonymusicTW
(12)

台長: news
人氣(63) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 社會萬象(時事、政論、公益、八卦、社會、宗教、超自然)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文