24h購物| | PChome| 登入
2007-04-29 20:57:39| 人氣818| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Linkin Park【Numb】

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

幾年前聯合公園所演的一首歌,每每聽到這首歌,心中總會聲起一股莫名的感動,一種對愛情深刻體驗過後所產生的一種覺悟。被愛情所包圍的囚徒總是傷得罪深的!想要從你的愛情中解脫,我最想要成為更貼近真實的我自己,而不再象你。

===========================Numb===========================

I’m tired of being what you want me to be
受夠了當你的玩偶

Feeling so faithless lost under the surface
毫無信仰 在假面下迷失了自己

Don’t know what you’re expecting of me
我不知道你到底要我怎樣

Put under the pressure of walking in your shoes
步上和你一樣的路途

(Caught in the undertone just caught in the undertone)
身陷在你給我的阻力中

Every step I take is another mistake to you
我踩的每一步對你來說都是錯誤

(Caught in the undertone just caught in the undertone)
身陷在你給我的阻力中

I’ve become so numb I can’t feel you there
我變的麻木對你的存在渾然不覺

I’ve become so tired so much more aware
我變的好疲累卻更清醒

I’ve becoming this all I want to do
我已經變成我所想要的

Is be more like me and be less like you
更貼近真實的我而不再象你

Can’t you see that you’re smothering me
你看不出你就要悶死我嗎

Holding too tightly afraid to lose control
抱得太緊怕失去控制

Cause everything that you thought I would be
每個你對我的期待

Has fallen apart right in front of you
已經在你面前完全落空

(Caught in the undertone just caught in the undertone)
身陷在你給我的阻力中

Every step that I take is another mistake to you
我踩的每一步對你來說都是錯誤

(Caught in the undertone just caught in the undertone)
身陷在你給我的阻力中

And every second I waste is more than I can take
而我經不起再浪費多一秒

And I know
但我知道

I may end up failing too
我可能終究會摔落

But I know
但我知道

You were just like me with someone disappointed in you
你跟我一樣受挫在你靈魂深處

台長: 大象觀察者
人氣(818) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 我的最愛 |
此分類下一篇:我最喜歡的文學家【白先勇】
此分類上一篇:我最喜歡的搖滾天團【聯合公園Linkin Park】

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文