24h購物| | PChome| 登入
2004-01-10 11:37:00| 人氣21| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

與老師對話有感

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

以下係同中史梁Sir既一段icq對話︰

梁Sir,
有些東西想請教你啊!
我現在要讀的一科「漢字學」,需要我們就一個字查數本字典,如《說文解字》,請問除了這本,還有哪些可供參考呢?
另外,「詞匯及修辭學」方面,則要求我們就一位作家的一篇散文分析他們詞匯及修辭方面的技巧,而可選擇的作家有︰小思、董橋、陶傑、余光中、余秋雨、錢鍾書及張曉風。請問那一位會比較好呢?我幾乎沒怎樣讀過他們的作品,又不知有甚麼名篇,實在不知如何入手,老師可給我一點意見嗎?
謝謝你!
文琪

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
王同學好:

漢字學問題,可多查"辭海""辭淵"之類;舊一點的"康熙"亦要,"古文詞類纂"和"爾雅"都可查看!
作家方面,小思最易讀,但做的同學相信亦會最多。董橋和錢鍾書最難,但愚認為有最多發揮,陶傑的易找到,余光中最有詩意,余秋雨歷史感強,張曉風不太了解其散文。可考慮寫董橋的,書易找到,可選些不太深的!

保一中史梁Sir

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
梁Sir真係好犀利呀!識咁多野。
輕而易舉就舉出幾本參考書,又可以講出每位作家散文既不同風格。
我雖然未必會跟佢既提議去做,但至少都有個大概方向,知道可以點入手,點揀作品。

作為準教師,梁Sir可以話係我既模範呀!
對於我呢個中史白癡而言,要我喜歡中史?可謂不可能呀!
想叫我溫習之餘又不感討厭?更加難……
我中史成績一向差,中一那年,尚可勉強應付。
到中二,俾Miss司徒教,我知自己唔叻,已經俾左好多心機溫,點知都係讀極都唔合格。最慘既係,成績表上,Miss寫左一個令我刻骨銘心既評語︰"too lazy"。有人話女人好記仇,唔好得罪,否則會記足一世……我相信喇!因為我就係。就憑佢呢個"too lazy",我開始討厭佢,討厭起中史。既然付出與收穫不成正比,別人又不認同你的努力,不讀也罷!

不過自從俾梁Sir教,我既想法開始改變。
梁Sir對所有學生都好好。因應學生能力有不同要求,亦即係「因材施教」喇!
我記得當時我同阿影既成績好極端,佢次次都頭一兩名,我就……
不過梁Sir冇好似其他老師咁只係鍚叻既學生喎。
當時,佢好有心咁叫左我同幾個成績都較差,但又肯讀書既同學留低補課(仲有得救?)。幫我地溫書、測驗。唔識?佢唔鬧,反而會話"唔緊要,改番岩就得啦!"

到考試測驗,我覺得自己既成績依然唔係咁好,好似讀極都冇乜起息咁,好灰……。但梁Sir好識鼓勵學生,佢每次除左送禮物俾成績好既幾位,就連進步得多既都有。我自問一向同呢d禮物「絕緣」架嘛,估唔到今次竟然……呢份唔係物質上既禮物,而係心靈上既支持。佢令我知道原本我既付出係有回報、有人知架!雖然分數都係低,但原來已經進步左好多。仲終於合格到添!好開心~~

中五repeat,又俾番MissXX教,同樣都係會考中史既notes,但相較之下,差好遠……梁Sir既好好多。結果我都係用梁Sir既notes。梁Sir雖然冇教我,但平時都關心下我讀成點。個年轉左sysll,都好驚架。但阿Sir影左好多reference俾我,又俾exercise我做,做完就搵佢改。到會考,我仲同自己講,我要為阿Sir而考好中史。結果,真係升到grade。唔單只我既努力有回報,就連阿Sir付出既心血都冇白費。

我相信︰人可以為另一個人而改變
更相信︰教師係一份「以生命影響生命」的行業

好老師難求,但願我將來也能像梁Sir一樣,當一位好老師吧!

台長: Kiki~sky
人氣(21) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文