24h購物| | PChome| 登入
2004-04-09 14:42:00| 人氣43| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

"michelle~"

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

讓人印象深刻的 gesture..
你有沒有遇過?
我有 兩次

第一次是在 E 的家裡
P 在談笑間提及了她在台灣的男友
她只有笑
我的腦子裡閃過這個念頭
"多麼諷刺 多麼不屑的眼神啊!"
那神情只有一瞬間
對我的震撼卻維持至今
後來 事實證明 其實當時他們的感情的確出了問題
所知不多的我
只能確定這件事: 我想我永遠會記得那個表情

第二次是不久前
跟 sparkle 去 downtown 逛
經過了一家 crepe 店
她點了一杯咖啡
等待的時候
店裡的員工自顧自的閒聊著
其中有人問正在擦著大圓鐵板的男侍者:
"so, what's ur girlfriend's name?"
他說 "michelle"
我忽然一陣感動
he said it with so much love!
"michelle~"
天啊 我從不知道一個名字怎麼可以這樣動聽 這麼美麗
what a special name!
我再也忘不了他的口吻
"michelle~"
從此以後
我對這個名字就產生了一種特殊的感情了
剛巧我最喜歡的 beatles 的歌就叫 michelle
我開始崇拜這個名字
the way he said the name painted a image in my mind for me to worship
如果我是男人 一定會無可救藥的愛上 michelle 吧
像是一種癖

-----
Michelle (the Beatles)

Michelle, ma belle.
These are words that go together well,
My Michelle.

Michelle, ma belle.
Sont des mots qui vont tres bien ensemble,
Tres bien ensemble.

I love you, I love you, I love you.
That's all I want to say.
Until I find a way
I will say the only words I know that
You'll understand.

I need you, I need you, I need you.
I need to make you see,
Oh, what you mean to me.
Until I do I'm hoping you will
Know what I mean.

I love you.

I want you, I want you, I want you.
I think you know by now
I'll get to you somehow.
Until I do I'm telling you so
You'll understand.

I will say the only words I know that
You'll understand, my Michelle.

台長: kaseret
人氣(43) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文