24h購物| | PChome| 登入
2003-11-06 13:11:28| 人氣62| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Always Look on the Bright Side

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

不知為何
今天一直想哼這首Always Look on the Bright Side of Life
Nike前一陣子的廣告歌
真是棒極了

從小到大
總是有人不厭其煩的告訴妳
交朋友很重要
交到對的朋友更重要

偏偏我是個社會化失衡的人
一向就不知道該怎麼交朋友
只會笨笨的不給朋友惹麻煩
收到一點點小小的禮物就會感念一整年
別人對我好一點點
我就狠不得掏出身上所有的錢給對方
以上都不是交朋友的正確方法
所以我沒什麼朋友
可矛盾的是
幾乎所有人都被我認定為朋友
往往不忍拒絕所有請求
於是不知不覺我發現我總是別人說心事的對象
身上掛滿了必須守口如瓶的祕密
卻沒幾件是我自己的

能這樣幫到別人
也是很讓人開心的
我一直這樣認為

但是
有些人卻把自己化成爛泥
不單是垃圾
連自己也丟進來
剛開始我也收
期望能幫助對方重塑形象
人生沒有什麼過不去的
沒料到
我不是什麼超合金
也是容易受到侵蝕的
整個人灰灰暗暗的
本來不健康的身體
再搭一個不快樂的臉
朋友的媽曾背地說我都不笑
不歡迎我到她家玩
真是天地良心
還好後來我真的沒再去她家玩
也不再總是負面思考

雖然失去一個朋友讓我很傷心
但現在回來這一段時間
我覺得輕鬆多了
老人家說得對
要多交朋友
而且要交對的朋友

人會互相感染
去認識光明的人,學習正面的力量
也做個光明的人去感染別人
如果我修行成功
我想
我可以帶給我的朋友更多的安慰


Some things in life are bad
They can really make you mad
Other things just make you swear and curse.
When you're chewing on life's gristle
Don't grumble, give a whistle
And this'll help things turn out for the best...

And...always look on the bright side of life...
Always look on the light side of life...

If life seems jolly rotten
There's something you've forgotten
And that's to laugh and smile and dance and sing.
When you're feeling in the dumps
Don't be silly chumps
Just purse your lips and whistle - that's the thing.

And...always look on the bright side of life...
Always look on the light side of life...

For life is quite absurd
And death's the final word
You must always face the curtain with a bow.
Forget about your sin - give the audience a grin
Enjoy it - it's your last chance anyhow.

So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath

Life's a piece of shit
When you look at it
Life's a laugh and death's a joke, it's true.
You'll see it's all a show
Keep 'em laughing as you go
Just remember that the last laugh is on you.

And always look on the bright side of life...
Always look on the right side of life...
(Come on guys, cheer up!)
Always look on the bright side of life...
Always look on the bright side of life...
(Worse things happen at sea, you know.)
Always look on the bright side of life...
(I mean - what have you got to lose?)
(You know, you come from nothing - you're going back to nothing.
What have you lost? Nothing!)
Always look on the right side of life...

台長: M42
人氣(62) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 社會萬象(時事、政論、公益、八卦、社會、宗教、超自然)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文