24h購物| | PChome| 登入
2005-01-18 16:17:10| 人氣107| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Shakespeare''s sonnet--情詩第138首

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

When my love swears that she is made of truth,
I do believe her, though I knoe she lies,
That she might think me some untutored youth,
Unlearned in the world's false subtletues.

Thus vainly thinking that she thinks me young,
Although she knows my days are past the best,
Simply I credit her false-speaking tongue:
On both sides thus is simple truth suppressed.

But wherefor says she not that she is unjust?
And wherefore say not I that I am old?
Oh, love's best habit is in seeming trust,
And age in love loves not to have years told.

Therefore i lie with her and she with me,
And in our faults by lies we flattered be.

當她發誓說 她是真實
我真的相信 雖然我知道她在說謊
或許 她覺得我是一個未經世事的年輕人
或許 她覺得我不知道世上爾虞我詐的事情

她認為我年輕 這樣的想法 不要再妄想
因為她早知道我不再年輕
我 像個愚昧的人 相信她所說的話
原來 我和她 只不過彼此撒謊罷了

為什麼我不說 她不誠實呢
為什麼我不說 現在的我 已經是上了年紀
原來 愛情真正的面貌 只是表面的相信
在愛情裡的年齡 是不喜歡被說出來的

所以 我對她說謊 她也對我說謊
我們正在享受在這些謊言當中
----------------------------------------------------------------
難道 只有愛情才會有表面的相信嗎
或許是吧
缺點 壞習慣
不否決 不糾正
事實上 都在欺騙
這樣的虛偽 還能維持多久....
這樣的虛偽 傷害多久....
----------------------------------------------------------------
這是 20051/17 英國文學史期末考題目
因為很喜歡這一首 就背的很熟
更幸運的是 考出來了 哈哈哈 賺到了..!!

台長: 是誰
人氣(107) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文