24h購物| | PChome| 登入
2002-08-20 16:54:31| 人氣28| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

*** 夜的知心 **** 佛洛斯特(USA)

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

** Acquainted with the Night **
         夜的知心 (節錄)
    Robert Frost(1874- 1963)
USA

I have been one acquainted with the night.
 我曾是夜的知心.
 I have walked out in rain-----and back in rain.
 我曾走入雨中---又從雨中回來.
I have outwalked the furthest city light.
我曾把最遠的街燈走盡.

 I have looked down the saddest city lane.
  我曾下訪最悲慘的巿巷.
I have passed by the watchman on his beat
  我曾走過巡更人的身邊
And dropped my eyes, unwilling to explain.
  而低垂我眼,不願開腔.









台長: 帥小龍
人氣(28) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 社會萬象(時事、政論、公益、八卦、社會、宗教、超自然)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文