24h購物| | PChome| 登入
2014-08-11 16:46:02| 人氣265| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

《祈禱》 - 在天主內才有平安

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

在天主內才有平安
「願給予希望的天主,因著你們的信心,使你們滿享平安。」(羅 15:13)

1 達味詩歌,交與樂官耶杜通。
2 我的靈魂只有在天主內獲得安寧,我的救援來自天主。
3 唯獨祂是我的磐石,我的救星,祂是我的堡壘,我決不會動搖。
4 你們共同欺凌一個人,向他衝擊,如同衝擊將倒坍的牆壁,要到何時?
5 你們企圖把他從高位上推下,你們愛說謊話:口中祝福,心裏咒罵。
6 我的靈魂只有在天主內獲得安寧,我的期望全在於上主。
7 唯獨祂是我的磐石,我的救星,祂是我的堡壘,我決不會動搖。
8 我的救恩,我的光榮全在於天主,我的堡壘,我的保障全基於天主。
9 全體百姓,你們要常信賴上主,在祂面前傾訴你們的心曲,因為天主是我們的避難所。
10 世上不論貴賤,莫非泡影,放在天秤上毫無重量,比空氣還輕。
11 不要仗勢欺人,也不要以劫掠為榮;縱然財富日增,也不要沉溺其中。
12 天主說了一次,我懂得了兩件事:
13 威能屬於天主,慈愛也非祂莫屬;上主,祢按照每人的行為予以報應。

讚歌:聖詠及聖歌集61


☆★

Psalm 62

For the director of music. For Jeduthun. 
A psalm of David.
 
1 My soul finds rest in God alone; my salvation comes from him.

2 He alone is my rock and my salvation; he is my fortress, I will never be shaken.

3 How long will you assault a man? Would all of you throw him down— this leaning wall, this tottering fence?

4 They fully intend to topple him from his lofty place; they take delight in lies. With their mouths they bless, but in their hearts they curse. Selah

5 Find rest, O my soul, in God alone; my hope comes from him.

6 He alone is my rock and my salvation; he is my fortress, I will not be shaken.

7 My salvation and my honor depend on God ; he is my mighty rock, my refuge.

8 Trust in him at all times, O people; pour out your hearts to him, for God is our refuge. Selah

9 Lowborn men are but a breath, the highborn are but a lie; if weighed on a balance, they are nothing; together they are only a breath.

10 Do not trust in extortion or take pride in stolen goods; though your riches increase, do not set your heart on them.

11 One thing God has spoken, two things have I heard: that you, O God, are strong,

12 and that you, O Lord, are loving. Surely you will reward each person according to what he has done. ( NIV )


He alone is my rock and my salvation

台長: 綠茶
人氣(265) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札) | 個人分類: 祈禱 |
此分類下一篇:《祈禱》 - 聖母升天 晨導禱詞
此分類上一篇:《祈禱》 - 財富的虛幻

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文