24h購物| | PChome| 登入
2009-09-02 18:41:03| 人氣1,004| 回應1 | 上一篇 | 下一篇

聽歌 Jeff Buckley--Lilac Wine

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台







http://www.youtube.com/watch?v=QPmo-0BAST0&feature=related

Lilac Wine

 

I lost myself on a cool damp night

某個潮濕的夜裡 我遺失了自己
I gave myself in that misty light

昏黃的燈火底下 遞出了自己
Was hypnotized by a strange delight

難以言喻的歡娛迷惘了神智
Under a lilac tree
倒臥紫丁香花樹下


I made wine from the lilac tree

釀了一罈紫丁香酒
Put my heart in its recipe

秘訣就是浸心
It makes me see what I want to see

And be what I want to be
我將能看見我心所想見 以及 為心所欲為


When I think more than I want to think

Do things I never should do

當我無法抑制思緒  無法行為
I drink much more that I ought to drink

喝下過量的傷悲
Because it brings me back you

承受後 你就回來了

Lilac wine is sweet and heady,

紫丁香酒如此香甜醉人
Like my love

如同吾愛
Lilac wine, I feel unsteady,

紫丁香酒呀 搖晃吧我的世界
Like my love

就像是你一樣


 

Listen to me, I cannot see clearly

聽我說 我已經看不清楚了

Isn’t that she, coming to me

她是不是就要到來
Nearly here

很近  很近

Lilac wine is sweet and heady,

紫丁香酒如此香甜醉人
Wheres my love

我的愛人呢?
Lilac wine, I feel unsteady,

紫丁香酒呀 搖晃吧我的世界
Wheres my love
她去了哪裡


Listen to me, why is everything so hazy

聽我說  為何一切都變的模糊
Isn’t that she, or am I just going crazy, dear

那是她嗎? 或是我瘋了      親愛的

Lilac wine, I feel unready for my love

紫丁香酒呀  我還沒準備好
Feel unready, for my love.

   我還沒準備

 

 

歌手介紹:http://youth.pct.org.tw/ccm/ccm_page_122.htm

台長: 遇安
人氣(1,004) | 回應(1)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札) | 個人分類: 聽歌 |
此分類下一篇:聽歌 [Adele ] make you feel my love
此分類上一篇:聽歌who knows where the time goes by Nina Simone

小野貓
歌曲憂傷
細看歌詞更覺悲傷

愛情原是釀成風暴的主因
是一杯酒 讓人瘋狂
2009-09-03 12:48:07
是 (本台目前設定為強制悄悄話)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文