24h購物| | PChome| 登入
2005-12-07 03:27:57| 人氣308| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

她哭的好痛

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

表演結束

PUB門口椅子上坐著一名女子陪著另一名酒醉女子

所有的燈都熄了

人群消失在街的兩頭

酒醉女子看來需要些熱飲解醉

清醒的那位需要多點溫暖

於是我便騎車到附近的便利店買了兩罐熱茶

雨開始飄

酒醉女子更醉

看來一時之間沒辦法清醒

於是我便建議清醒女子先去把車開來 僵在這也不是辦法

剩下我和酒醉女子的街頭 氣溫更低了

怕她摔著 我便坐在她身旁

一會 本來首埋雙膝的她突然趴在我的懷裡

痛哭 痛痛痛哭

陌生的我只好拍拍她的肩膀

酒醉女子痛哭地說 [我好累 我好累...]

今晚的街頭格外冷清 哭聲瀝瀝如雨 更顯悽涼

她哭了好久 喊了好久 緊緊抱著我 像是溺水的人抓

或許是哭累了 只剩下哽咽

我想此時除了陪她之外 我想用一首歌安慰她

拍著她的背 我開始緩緩的唱

[...everybody hurts sometimes,everybody cry...]

我說  妳就哭吧

 






Everybody Hurts by REM

When the day is long and the night, the night is yours alone,
When you’re sure you’ve had enough of this life, well hang on.
Don’t let yourself go, everybody cries and everybody hurts sometimes.

Sometimes everything is wrong. Now it’s time to sing along.
When your day is night alone, (hold on, hold on)
If you feel like letting go, (hold on)
When you think you’ve had too much of this life, well hang on.

Everybody hurts. Take comfort in your friends.
Everybody hurts. Don’t throw your hand. Oh, no. Don’t throw your hand.
If you feel like you’re alone, no, no, no, you are not alone

If you’re on your own in this life, the days and nights are long,
When you think you’ve had too much of this life to hang on.

Well, everybody hurts sometimes,
Everybody cries. And everybody hurts sometimes.
And everybody hurts sometimes. So, hold on, hold on.
Hold on, hold on. Hold on, hold on. Hold on, hold on. (repeat & fade)
(Everybody hurts. You are not alone.)


台長: 遇安
人氣(308) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (本台目前設定為強制悄悄話)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文