24h購物| | PChome| 登入
2011-02-24 09:31:02| 人氣643| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

How can we obtain the real from the unreal?

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

How can we obtain the real from the unreal?

我們如何從虛相中得到實相呢?

卡旭吉這段話很有意思~古儒吉的回應更妙!!在實相與虛相的世界,獅子吼!讓人清醒!

Once when I (Karshiji) was thinking on this question, I thought I had hit upon a paradox. If everything is unreal, how can it lead us out of the unreal? I asked myself if this world appearance is unreal – as the yoga vashista and other advaitic texts proclaim, then all our sadhana is also unreal. So what is the point of doing sadhana. for eg. in a dream, all that i experience is unreal, how can any action that i do in a dream lead me to wake up. For only when i wake up do i realize it was a dream!

I decided that this was a question fit to be asked of Guruji. And one day I got my chance. It so happened that I was in a car with Guruji and the drive was a long one :) In a period of silence, I shyly popped this question to HIM.

“Guruji, how can my actions in my dream take me out of it? if they cant, then what is the point of doing sadhana to get liberation from this world existence?”

Guruji smiled and liberated me from the question very simply!

“In the dream, when a lion roars, you wake up!”

有一回,我 (卡旭吉)在思考這個問題,以為已經想到了一個似是而非的悖論。如果一切是虛幻的,怎麼能帶領我們走出虛幻的我自問,如果這個世界的面貌是不真實的,那麼我做的瑜伽修練,靜坐.研習吠沱經典..等等所歷經的也都是虛幻的囉!那為何還要做靈修練習呢?如此等等呢?在夢中一切的經驗是虛幻的,在夢中我做的任何行動又如何使我醒來呢?因為只有當我醒來時,我才意識到這一切都是夢境

個問題我決定在適當的時候,要問古儒吉有一天,有了機會。很湊巧,古儒吉一起搭車,而且保持了相當漫長的沉默,我羞澀地對他提這個問題

古儒吉,在夢境中我能如何行動,帶離開夢境呢?如果做不到,那麼能做點什麼修練,從這存在的世界得到解放?

古儒吉微微一笑,很輕鬆簡單地解開了我的問題

在夢中,當獅子怒吼,你就會醒來!“

 

原文引自

http://www.kashikar.net/2010/02/how-can-we-obtain-the-real-from-the-unreal/

<延申閱讀>

****卡旭吉何許人也?~請看~

http://mypaper.pchome.com.tw/guruji/post/1312902662

或在本版搜尋"關鍵字"卡旭 or Kashiji

台長: Guruji
人氣(643) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)
全站分類: 教育學習(進修、留學、學術研究、教育概況) | 個人分類: 靈修學園 |
此分類下一篇:印度靜心所PART2課程體驗影片
此分類上一篇:2011開春Part2分享

我要回應 本篇僅限會員/好友回應,請先 登入
TOP
詳全文