24h購物| | PChome| 登入
2007-05-09 22:46:46| 人氣248| 回應1 | 上一篇 | 下一篇

Strawberries’ Group

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

Tonight I attend a speech with my classmate. The speaker is a professor who teaches in National Sun-Yat Sen University and he majors in Political Economy. He published a bestseller on February this year. He tells us many tips after we graduated in school then into society.there are some important abilities like“Communicate with people”,“Teamwork”,“Relatonship”and so on.He also says our EQ level is low and defend pressure’s ability isn’t well especially, people who were born in 1980s. Therefore he says the best way is keeping good attitude to boss,being honest in your job, hasing the ability of comunications and facing questions directly and solve it as soon as possible. Although I don’t read this book yet I’m still interested in every topics.

台長: silly girl
人氣(248) | 回應(1)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 圖文創作(詩詞、散文、小說、懷舊、插畫) | 個人分類: Thoughts |
此分類上一篇:Say “NO”to cheat!

Dear
昨晚回家時
我也跟我爸爸說了這個演講
把就業力跟團體合作放在我跟爸爸的談話重點
我跟他又討論了一次.
說真的我還是一直在想順其自然的這句話
..
但人活著就是要有一個目標來支撐
不然漫無目的的活著,真不知道那是什麼?
但是30歲之前,自己到底要幹些什麼勒?
而大學真的是職場練習的場所嗎?
總之我不管那麼多.
對任何事最重要的就是態度
還有相對的禮儀.
這點我國小一二年級的學校
確實讓我記住什麼是禮儀
..
不知道妳往後的選擇.是如何
但願每個人都知道自己要什麼
而不嫌棄.若是喜歡就該對東西了解
而不是說一些無用的話
我認為那很可笑
..
給自己的理由少一點
若是何不來,那也沒關係
若是人跟人之間真的有別
那我也只好認了
因為不是我們不需要他們
而是他們不需要我們

有時我在想
我的時間真有那麼多嗎?
多的讓我去處裡這些事嗎?
現在的人,哪一個不是為自己?
我爸說,
我不能為了自己對人性的看法
而去把自己給毀了
因為你會越做越累
我還是跟他說:我做不到
他說:那你會先溺死
我心想:
或許這也是我所希望.
為自己的信念死,
而不使自己所信的東西被壞
我感到相當光榮,即使是沒命.
我也不容許自己什麼都沒看到
2007-05-10 14:11:32
是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文