24h購物| | PChome| 登入
2004-07-11 17:47:06| 人氣106| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

I have never been to me

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台


我很喜歡I have never been to me這首歌。

之前有一篇也是以這首歌送給版友「擺渡人」。



這首歌是以一名成年女子為主角,

訴說對另一名年輕、追求物慾的女子的勸告,

她說年輕時候,她也曾為了這些虛華放棄自己的靈魂,

甚至將懷孕的小孩拿掉,多年以後,

她看到這名放蕩的年輕女子,就如同年輕時候她的翻版,

於是,多年後的她告訴年輕之前的她:I have never been to me。




這次舊文重貼是想對照某一件事。

************************************************
時空I:多年後歷盡滄桑的她告訴年輕的她

Hey lady, you lady

cursing at your life

You're a discontented mother

and a regimented wife

I've no doubt you dream about

the things you'll never do

But, I wish someone had a talked to me like

I wanna talk to you.....



Ooh I've been to Georgia and California and,

anywhere I could run

Took the hand of a preacher man

and we made love in the sun

but I ran out of places

and friendly faces

because I had to be free

I've been to paradise

but I've never been to me...




Please lady, please, lady

don't just walk away

'cause I have this need to tell you

why I'm all alone today

I can see so much of me

still living in your eyes

won't you share a part

of a weary heart

that has lived million lies.......



Ooh I've been to Nice and the Isle of Greece

while I've sipped champagne on a yacht

I moved like Harlow in Monte Carlo

and showed 'em what I've got

I've been undressed by kings

and I've seen some things

that a woman ain't supposed to see.......

I've been to paradise,

but I've never been to me.......




Hey, you know what paradise is? It's a lie.

A fantasy we create about

people and places as we'd like them to be.

But you know what truth is?

it's that little baby you're holding and

it's that man you fought with this morning

the same one you're going to make love with tonight

that's truth, that's love.........



Sometimes I've been to crying for unborn children

that might have made me complete

but I.....I took the sweet life

I never knew

I'd be bitter from the sweet

I've spent my life exploring

the subtle whoring

that costs too much to be free....

hey lady......


I've been to paradise......

but I've never been to me.........


I've been to paradise

but I've never been to me....


I've been to paradise

but I've never been to me..


*********************************************

時空II:良心告知的他給年輕他的良心告知


這是給在蒸氣室裡的那位小老弟!

Hi!你好…雖然我不認識你,

但是我知道你身體的生理反應正在暗示著:「DO U WANT TO XX WITH ME ?」

其實我沒有想要責備你的意思,

但是我看著你年輕的胴體在煙霧飄緲的蒸氣中若隱若現,

卻是多了一份疼惜…..

我想告訴你的是年輕真的很美好

,但是也真的稍縱即逝,外面的世界儘管充滿多姿多彩,

但是我還是很想告訴你一些或許你會覺得不中聽的話!

我對你點頭微笑示意,表示謝謝你對我的賞識,

我看著你身體的反應越加激烈,讓我不得不趕緊起身離去,

留下一臉困惑莫名的你。

也許你心裡想的這只不過是一段微不足道的激情!

就像肚子餓了看到想吃的菜一口嚐盡罷了,

至於下一餐總有更多的選擇等著你,

只是,我不是不願意成為你可口的一餐,

而是我自己知道我並不是你心裡想的、眼中看到的那樣秀色可餐,

我看著越來越多的年輕勢力漸漸替代當年同樣的我,

一條條年輕健壯的可愛男子,

我真的很希望你們能夠健健康康、

平平安安的擁有屬於年輕世代該有的美好記憶,

而不是在青春的身軀裡流著跟我一樣的血液…



這是一個最好的年代,也是一個最壞的年代…

可愛又健壯的小老弟,我希望你能在這樣善惡難分的年代,

勇敢地成為未來的希望!

至於這份苦難就讓我們替你們承擔吧!

乖…蒸氣室裡的小老弟,我衷心期望你能度過人生種種考驗。


出自:
http://mypaper.pchome.com.tw/news/111971/3/1239724877/20040711012149/

如果你也很欣賞他的生活態度,請你默默地為良心告知祝福。

台長: 碧海藍天
人氣(106) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 彩虹同志(同志心情、資訊)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文