24h購物| | PChome| 登入
2010-03-28 17:24:32| 人氣2,485| 回應2 | 上一篇 | 下一篇

一頁台北

推薦 1 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

 




歌手:Owl City 貓頭鷹城市
專輯:Ocean Eyes (Deluxe Edition) 海洋眼眸 (限量加值盤)
年代:2010
歌名:Vanilla Twilight 香草星空

The stars lean down to kiss you
And I lie awake and miss you
Pour me a heavy dose of atmosphere

Cause I'll doze off safe and soundly
But I'll miss your arms around me
I'd send a postcard to you dear
Cause I wish you were here

I'll watch the night turn light-blue
But it's not the same without you
Because it takes two to whisper quietly

The silence isn't so bad
Till I look at my hands and feel sad
Cause the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly

I'll find repose in new ways
Though I haven't slept in two days
Cause cold nostalgia chills me to the bone
But drenched in vanilla twilight
I'll sit on the front porch all night
Waist-deep in thought because
When I think of you I don't feel so alone

I don't feel so alone……
I don't feel so alone……

As many times as I blink
I'll think of you tonight
I'll think of you tonight

When violet eyes get brighter
And heavy wings grow lighter
I'll taste the sky and feel alive again

And I'll forget the world that I knew
But I swear I won't forget you
Oh if my voice could reach
Back through the past
I'd whisper in your ear
Oh darling I wish you were here

繁星彎下腰來親吻妳
我無法入睡不斷想妳
給我一罐大的藥量

這樣我才能安睡
但我依然還想念妳雙臂環繞我的感覺
親愛的 - 我會寄張明信片給妳
因為我希望此刻妳在我身邊

我會看著天空慢慢過渡到淺藍
但沒有妳在身邊 - 一切都暗淡無光
因為需要兩個人才能低聲細語

寂靜並沒有那麼糟糕
直到我低下頭看著我的手才難過起來
因為在那手指間的空隙
只有妳的手才能完美填補

我會再換個新姿勢
儘管已經兩日無眠
因為鄉愁依舊刺骨寒冷
但在香草星空的籠罩下
我願意一整晚都坐在門廊前
沉浸在如齊腰深般的思念中
當我想起妳時 - 我並不孤單

我不會覺得孤單......
我不會覺得孤單......

每一次我眨一下眼睛
我就多想念你一次 - 今晚
我就多想念你一次 - 今晚

當紫羅蘭色的眼睛變的明亮時
當沉重的羽翼變得輕盈時
我會嘗一嘗天空的味道 - 感覺好像又活過來了

然後我會忘記我所熟知的世界
但我發誓我絕不會忘記妳
噢 - 如果我的聲音可以穿越過去
我會在妳耳邊輕輕的說
親愛的 - 我多希望妳在這裡

看這部片ㄉ預告

感覺有種

甜甜愛情ㄉ感覺

連插曲都好好聽喔

4/2

要上映囉

 

 




台長: 天空藍
人氣(2,485) | 回應(2)| 推薦 (1)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 電影賞析(電影情報、觀後感、影評)

ColaMom
汪的是
好多多夜的台北...
2010-03-28 18:37:32
版主回應
^^
2010-03-29 13:06:55
Yang 咩咩
這部片 之前有看過預告
感覺挺不賴的
咩也好想去看哦^^
2010-04-05 23:52:35
版主回應
恩ㄚ
2010-04-06 14:45:08
是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文