24h購物| | PChome| 登入
2009-02-12 11:28:41| 人氣956| 回應0 | 上一篇 | 下一篇
推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

I’m your man / Leonard Cohen

請聽:http://www.youtube.com/watch?gl=TW&hl=zh-TW&v=jkGOsIjLqPo

 

I'm Your Man

If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you
If you want a partner
Take my hand
Or if you want to strike me down in anger
Here I stand
I'm your man

If you want a boxer
I will step into the ring for you
And if you want a doctor
I'll examine every inch of you
If you want a driver
Climb inside
Or if you want to take me for a ride
You know you can
I'm your man

Ah, the moon's too bright
The chain's too tight
The beast won't go to sleep
I've been running through these promises to you
That I made and I could not keep
Ah but a man never got a woman back
Not by begging on his knees
Or I'd crawl to you baby
And I'd fall at your feet
And I'd howl at your beauty
Like a dog in heat
And I'd claw at your heart
And I'd tear at your sheet
I'd say please, please
I'm your man

And if you've got to sleep
A moment on the road
I will steer for you
And if you want to work the street alone
I'll disappear for you
If you want a father for your child
Or only want to walk with me a while
Across the sand
I'm your man

If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you

 

我是妳的男人

如果妳需要愛人
我在此聽候妳的差遣
如果妳需要不一樣的愛
我可以為妳戴上面具
如果妳需要伴侶
請拉起我的手
如果妳不揍我我怒氣難消
請用力給我妳的拳頭
我是妳的男人

如果妳要一個拳擊手
我會為你跳上拳擊台
如果妳要一個醫生
我會細細檢查妳的每一吋
如果妳要一個司機
請上車
或是妳想載我去兜風
妳知道我隨時可以出門
我是妳的男人

啊,月光太亮
鍊條緊鎖在我身上
這隻惡獸還不休眠
我反覆重溫這些過去為妳許下
但我從未實現的諾言
啊,但是男人膝下的黃金
哪能喚回離去女人的心
不然寶貝我會爬向妳,
我會撲倒在妳的腳邊
我會為妳的美麗嚎哭
像隻發情的野狗
我也會緊緊攫住妳的心
我也會不停撕扯妳的被
我會向妳懇求,向妳懇求
我是妳的男人

如果妳覺得疲累
想在路上略微小睡
我會為你開車
如果妳想單獨在街上工作
我會立刻識相閃人
如果妳的孩子需要父親
或是他只想要我陪他走一走
穿過沙漠
我是妳的男人

如果妳需要愛人
我在此聽候妳的差遣
如果妳需要另類的愛
我可以為妳戴上面具



 

台長: Camille
人氣(956) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 聲無哀樂 |
此分類下一篇:A Thousand Kisses Deep / Leonard Cohen
此分類上一篇:〈亡命之徒〉縱貫線SUPER BAND

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文