24h購物| | PChome| 登入
2008-02-18 19:51:51| 人氣1,454| 回應6 | 上一篇 | 下一篇

I’ve Never Been to Me

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

最近少爺的心情一直處於起起伏伏的狀態
每天都在問自己究竟這一切是為了什麼?
從台北到紐約
又從紐約回到台北
再從台北到杜哈
然後杜哈到全世界
身邊永遠永遠陪伴著的
是一只永遠都打包好的行李箱
世界很大 我的身體很自由
可以到世界各處短暫的停留
也可以到很多大部分人一輩子都不會去的地方
雖然我對這樣的生活感到滿足
但為什麼心還是有種空洞和沉重的感覺?

今天不講故事
因為我的故事在Charlene的這首
I’ve Never Been to Me裡被甜甜的歌聲娓娓道來

by Charlene

Hey lady, you lady, cursing at your life
You’re a discontented mother and a regimented wife
I’ve no doubt you dream about the things you’ll never do
But, I wish someone had talked to me
Like I wanna talk to you.....

Oh, I’ve been to Georgia and California
and anywhere I could run
I took the hand of a preacher man
and we made love in the sun
But I ran out of places and friendly faces
because I had to be free
I’ve been to paradise but I’ve never been to me

Please lady, please lady, don’t just walk away
’Cause I have this need to tell you why I’m all alone today
I can see so much of me still living in your eyes
Won’t you share a part of a weary heart
that has lived million lies....

Oh, I’ve been to Niece and the Isle of Greece
while I’ve sipped champagne on a yacht
I’ve moved like Harlow in Monte Carlo
and showed ’em what I’ve got
I’ve been undressed by kings and I’ve seen some things
that a woman ain’t supposed to see
I’ve been to paradise, but I’ve never been to me

Hey, you know what paradise is?
It’s a lie,
a fantasy we create about people and places
as we’d like them to be
But you know what truth is?
It’s that little baby you’re holding,
it’s that man you fought with this morning
The same one you’re going to make love with tonight
That’s truth, that’s love......

Sometimes I’ve been to crying for unborn children
that might have made me complete
But I took the sweet life,
I never knew I’d be bitter from the sweet
I’ve spent my life exploring the subtle whoring
that costs too much to be free
Hey lady......
I’ve been to paradise,
But I’ve never been to me

MV:

http://www.youtube.com/watch?v=r-vx4GcjASE&feature=related

Charlene live演唱I’ve Never Been to Me連結:

http://www.youtube.com/watch?v=ezBWBf36724&feature=related

台長: Frankie
人氣(1,454) | 回應(6)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類 | 個人分類: Happy Landing |
此分類下一篇:無力感
此分類上一篇:PIZZA!!

紫優
歐歐~~~
有人被情人節刺激到..
想定下來了~!?!?!^^\\

加油囉...
趁年輕..把想做的都做完~
想玩的都玩完...
心靈上的自我調適做好...
應該....就OK了吧~!?*.^
2008-02-19 10:19:22
版主回應
哈哈哈 才沒有咧
我早對情人節免疫了
而且偷偷跟你說
昨天又有個認識四年多的朋友跟我求婚
所以我不擔心啦

我常常在比較這工作給我的好與壞
當我難過的時候會覺得為什麼我要為了這工作付出那麼多
但是當我飛到外站時 想到的又是
這麼大的付出如果是為了這些短暫的PEACE OF MIND
那也值得了
2008-03-02 18:50:53
SARAH
我一直很喜歡這首歌耶! 想不到在你的BLOG出現~

我也很喜歡你寫的東西, 又寫實又好笑, 讚!
^+++++++^
2008-02-20 19:43:09
版主回應
謝謝啦
誰叫我是個發了瘋的搞笑諧星咧
2008-03-02 18:51:48
陳小祺
沒事
就是想留言
不過歌真的挺好聽的
2008-02-21 13:17:30
版主回應
呵呵
感謝您的搭乘 祝你旅途愉快
2008-03-02 18:53:25
豬肉飛**
剛飛後的半年到一年
我也有那種行李打包厭倦症
那種打包好出發在到在拆開過沒多久又在打包上路 真的令人噁心
相信我過了一年後這種症狀就會好
而且你會變成行李打包專家喔
像我不管是兩天班,四天班到10天班
飛的地方跨越夏季和冬天我10分鐘就OK啦...!



別煩啦
2008-02-25 10:29:10
版主回應
豬太太
跟你講個小祕密
其實我的行李都不打包的
所有東西都丟裡面 只把要洗的衣服拿出來
所以我跨夜班都15分鐘內搞定
然後來回班根本不用打包 拉著箱子就出門

謝啦
要我不煩 也要你常常娛樂我啊!
2008-03-02 18:56:09
讀.冊.人
BLOWING IN THE WIND

How many roads must a man walk down
Before you call him a man?
Yes, `n` how many seas must a white dove sail
Before she sleeps in the sand?
Yes, `n` how many times must the cannon balls fly
Before they`re forever banned?
The answer, my friend, is blowin` in the wind,
The answer is blowin` in the wind.

How many times must a man look up
Before he can see the sky?
Yes, `n` how many ears must one man have
Before he can hear people cry?
Yes, `n` how many deaths will it take till he knows
That too many people have died?
The answer, my friend, is blowin` in the wind,
The answer is blowin` in the wind.

How many years can a mountain exist
Before it`s washed to the sea?
Yes, `n` how many years can some people exist
Before they`re allowed to be free?
Yes, `n` how many times can a man turn his head,
Pretending he just doesn`t see?
The answer, my friend, is blowin` in the wind,
The answer is blowin` in the wind.
2008-02-25 16:52:55
版主回應
這首歌寫得好啊!
BTW 跟你說喔
凱特布蘭騎最近有部新片就是演Bob Dylan
好看喔! 有空可以去看看
2008-03-02 18:58:23
拉烏

第一次聽到這首歌多久之前的事情啦
聳!@本人的處女聽 居然還是黃鶯鶯大媽的版本
那時聽的心神動盪 現在重聽簡直隔靴搔癢
蚊子叫一般
可惜
很多時候第一次就會在那時間被定住了
現在耳邊響起的還是TRACY女魔頭的版本
........
就像妓女對第一次開苞的恩客 總有莫名的親切感哪~

i`ve been paradise
but I`ve never been to 咪!
2008-04-19 01:12:46
版主回應
可是我都已經忘記第一次破開我櫻桃的恩客了哩
2008-04-22 00:36:00
是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文