24h購物| | PChome| 登入
2005-02-04 13:56:53| 人氣225| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

PEOPLE ARE NO LONGER ALLOWED TO SMOKE IN MANY PUBLIC PLACES

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

154. IN SOME COUNTRIES, PEOPLE ARE NO LONGER ALLOWED TO SMOKE IN MANY PUBLIC PLACES AND OFFICE BUILDINGS. DO YOU THINK THIS IS A GOOD RULE OR A BAD RULE? USE SPECIFIC REASONS AND DETAILS TO SUPPORT YOUR POSITION.

I think it is a good rule to exhibited people smoke in public places and office buildings. Because smoking in these places would affects other people’s working emotion and health, and it is dangerous for surrounding of the close space, such as fire.

As we know, most buildings set up with the central air conditions, and many public places are close space. People smoking these places not only affect other people emotion and hurt their health. For example, when you enjoy a cup of coffee in a clean shop, but the person next your table smokes his cigarettes, too. The smell bothers your nice feeling and hurts your lung, too. But, you are not the one who smokes. I think that the person is so selfish that he never care about other people’s feeling.

Secondly, at some office buildings, especially skyscrapers, they have close windows and look highly the security concerns, such as fire. They consider that smoking is the most dangerous action in the buildings, and ignore the match would lead to a heavy fire. Based on safe reasons, I absolutely support the people not allowed to smoke in the office buildings.

In conclusion, I opposite people smoking in the public space, especially the office building, because of the reasons that I mentioned above, the fire concerns and the emotion and health of the people who around the smoking ones.
(photo from BBC news)

花了40分鐘寫完這篇英文作文後,想到一些往事 關於抽煙的
1.我有個學妹叫小雜,很愛抽煙
(我必須承認也順便要在這邊跟她道歉)
她刁著煙來看我展覽的那天,我是被嚇到了,跟我以前認識的乖乖牌相去甚遠。
她有點憔悴,可是我當時只自私的在意那令我窒息的煙味,
所以 我沒有細問她怎麼了,
她給我看了她聯展的照片 講了一些她遇到的挫折
之後 我就再也沒有看到她了
畢業後
在一次前衛文件展看到她的藝名,可是 是一個我不是很欣賞的教授策的展
所以我也沒有前往向她祝賀,
依她的個性,恐怕人也不會在展場愛現→就我知道的那一部份
當時 我對香煙的接受度真的不高
我很遺憾 因為香煙的反感 失去一個學妹
所以 後來
我把'抽完一枝煙'列為我人生必作的100件事的第一件

2.我的家族學妹,蜜桃露露,本來是一枝老煙槍
剛看到她的第一眼,我也是被嚇到了
她穿著駭客任務的大風衣(後來她自己說的)來上設計課,我在背後偷看著她
把要送她的小見面禮茉莉茶凍一聲不響的自己吃完
之後 有時看到她站著系館的角落優雅的吞吐著煙,我都會默默離開
她的眼神感覺像在挑釁 '死乖乖牌 不要打擾老娘抽煙'
某年聖誕節,她在我的聖誕襪裡夾上一根新的香煙(不過後來被偷走了)
我長大以後抽的第一口煙,我的處女煙,就是拜她所賜
我們在清境牧場的小公主房間 一群人在pvc布後吸著煙
那種感覺很怪 把山上一塊淨土活生生變成夜店
在座的只有我和小南沒抽煙 小南勇敢的點了一根
我就抽小南的煙尾巴
有點噁心 煙嘴都是她濕濕的口水漬
第一口 喉嚨熱熱的 濁濁的
感覺好難受 像在火災現場被煙嗆到一樣
想把煙用力咳出來 還被大腸笑 ─→我對煙的初體驗,有空一定要好好抽完一根
畢業後
露露送我沒用完的油畫用具
我找她拿的時候 正好遇到一群藝術家的home party
人手一根煙 當下我有個體悟
拒抽二手煙最積極的方式就是加入他們的行列
可惜喝了一口長島冰茶 嚼了嚼肉桂葉(本以為是我最期待的罌粟)
就沒搞頭了
哀 我離赫胥黎的眾妙之門還有一段距離

3.mmr是我的恩師,後來我才知道她才是名副其實的超級大煙槍
有一次我們在佈展
我刁著巧克力香煙歪著嘴裝流氓 請她抽
被她笑外行,她說 會抽的人 晃一下煙盒 就會剛好跳出一根
我還要多練練
結果,我和廖芭樂 只好蹲在作品台座上
很悶的把巧克力香煙抽完

4.我學伴也很會抽煙
有一次我們去翡翠水庫玩 我在他機車後座
每等一次紅燈 他就停下來點一根抽 還很得意的跟我介紹那雪茄色的煙是巧克力口味的
抽不完我問他怎麼辦
他說通常都是後座的人拿著把它抽完
當下我很想拿香煙屁股燙他的背
後來 沿途 我就像拿香拜拜一樣 一路緊捏著他抽一半的香煙

後來發現 抽煙的人 通常都很懂得分享
(不只是二手煙 當然還有他們煙盒裡的煙)
我不像衛道人士一樣一味禁煙
我覺得密閉空間時 真的要為不抽煙的人著想
但是在開放空間 也許 該讓抽煙的人也要享有一部份屬於他們的人權

煙害防治法某個角度來看,其實還蠻暴力的

我只能用八股口是心非的觀點來迎合美利堅合眾國的狗官

台長: 小錢
人氣(225) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 藝文活動(書評、展覽、舞蹈、表演)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文