24h購物| | PChome| 登入
2009-08-11 19:31:21| 人氣1,225| 回應0 | 上一篇 | 下一篇
推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

〈 Nightingale〉Leonard Cohen



http://www.youtube.com/watch?v=ZGiF-NIb0f8

 

〈 Nightingale〉

I built my house beside the wood

So I could hear you singing

And it was sweet and it was good

And love was all beginning

Fare thee well my nightingale

'Twas long ago I found you

Now all your songs of beauty fail

The forest closes 'round you

The sun goes down behind a veil

'Tis now that you would call me

So rest in peace my nightingale

Beneath your branch of holly

Fare thee well my nightingale

'Twas long ago I found you

Now all your songs of beauty fail

The forest closes 'round you

Fare thee well my nightingale

I lived but to be near you

Tho' you are singing somewhere still

I can no longer hear you

 

〈夜鷹〉

我修建了我的在木頭旁邊的房子

因此我可能聽見您唱歌

並且它是甜的,並且是好

並且愛是所有起點

車費thee井我的夜鶯

『Twas我從前找到您

现在秀麗失敗所有您的歌曲

森林關閉『圓您

太陽在面紗之後去下來

『Tis,即然您會告诉我

因此在和平的休息我的夜鶯

在霍莉之下您的分支

車費thee井我的夜鶯

『Twas我從前找到您

现在秀麗失敗所有您的歌曲

森林關閉『圓您

車費thee井我的夜鶯

我居住,但是在您附近

您仍然唱歌某處的Tho

我能不再聽見您

 

 

 

台長: Camille
人氣(1,225) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 聲無哀樂 |
此分類下一篇:〈看見快樂對我笑〉萬芳
此分類上一篇:〈雨人〉周華健

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文