24h購物| | PChome| 登入
2002-12-03 14:36:56| 人氣41| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

喜歡雲,喜歡雲的變換無常。海上的雲,更是變化多端。花東海岸線的雲,在那一天,被我拍下許多不同的面貌。

聽著四兄弟(The Brother Four)唱的Both sides now,節奏輕快飄揚,總是能給我愉悅的心情。

以下僅擷取一小段歌詞。翻譯部分是我的DIY,沒有侵權嫌疑。

***********************************

Both sides now

Rows and flows of angel hair
And ice cream castles in the air
Feathered canyons everywhere
I've looked at clouds that way

But now they only block the sun
They rain and snow on everyone
So many things I might have done
But clouds got in my way

I've looked at clouds from both sides now
From up and down and still somehow
It's clouds' illusions I recall
I really don't know clouds at all

天使髮絲的蝴蝶結飄垂在天上
空中漂浮著冰淇淋城堡
到處都是羽毛的峽谷
這是過去 我心目中的雲

但是現在它們擋住陽光
往人人頭上澆雨下雪
許多事我本可完成
卻被雲壞了好事

現在我從正反兩面去看雲
從上面看 下面看
但是心中憶起的 依然全是雲的幻影
我真的 完全不了解雲

台長: J.T.
人氣(41) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文