24h購物| | PChome| 登入
2012-11-02 08:19:14| 人氣142| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

南瓜雕刻

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台


Pumpkin carving



凱恩和我參加了今年教會的辣椒大紅豆烹飪賽。雖然我們沒有獲勝,但我們的鄰居,五歲的小珍寶告訴我們,她很喜歡我們煮的chili bean,她想要吃更多。我們有剩一些,因此,會後我們回家時給小珍寶送去了些。因為小珍寶的美言,使我們感覺是贏得了金牌般。

今晚實在是樂趣多多,我邀請了鄰居們來烹飪晚宴及參加南瓜雕刻的活動,結果幾個鄰居出現了,我們自湊一桌,凱恩和我太高興了。前一天晚上,我告訴凱文,我有一個點字如何雕刻我們的南瓜。凱恩說,他也有一個點子。我告訴凱恩,我們都可以各刻在一面。凱恩卻說:不!我想要我自己的南瓜雕刻。我對凱恩說:“好吧!我們就給你買個屬於你自己的南瓜。我們去Trader Joe‘s買了兩個南瓜。一個只要2.99美元。我們便選了兩個帶梗的大南瓜。今晚當我們開始雕刻南瓜時,凱恩說他不知道刻什麼!他希望我幫他設計,於是其中一個南瓜我畫了心形,又有以心型為花瓣的花;給凱恩的那個我設計了喜樂的英文字“JOY”,以心型替代字母O。大部分的雕刻由凱恩出力。好笑的是不多久,我們在一元店買的雕刻工具就彎了,想是因為我刻的太用力了吧!

我們都完成了南瓜雕刻後,大家把南瓜拿進的教堂內排開來,在每個雕刻好的南瓜內點燃蠟燭。當我們把燈關掉後,每個人都讚嘆南瓜燈籠閃閃發光的美麗。這是有些人端坐在教堂長椅,有的人猛拍照,有些人禁不住地討論,並讚揚誰刻了這一個,誰又刻了那一個。當我經過教堂一排排的長椅,走向前面去拍照時,我聽到一位老婦人問喜樂是誰刻的,她說她很喜歡。當她問第二次時。在漆黑中我自豪地回答說是凱恩和我刻的。我此刻的喜悅如同在漆黑中閃耀光彩的南瓜燈籠,是藏不住的。

今晚,我們以歡樂迎接秋天,是豐收的季節,並獻上感謝給我們的主,宇宙萬物的造物主。


Kevin and I entered church chili cookoff this year.  Although we didn’t win, but our neighbor, 5-year-old little Gem Gem, told us that she liked our chili the best and she wanted more.  We had some left over; therefore, we brought it over to little Gem Gem’s house after the event.  We felt that we won gold medal because of little Gem Gem’s good words.

We had so much fun carving the pumpkins together with our church members and few neighbors who received my invitation and showed up in the event.  Kevin and I was so happy.  The night before the event I told Kevin that I had an idea what to carve.  Kevin said he had an idea also.  I told Kevin that we could each carve on one side.  Kevin said: NO!  I want to carve my own pumpkin.  I said to Kevin: Okay, we will get you your own pumpkin.  We went to Trader Joe’s got two pumpkins.  It’s only $2.99 each.  We picked two big pumpkins with stems.  When we started carving pumpkins tonight, Kevin said he had no idea what to carve!  He wanted me to design, so I did.  I drew hearts and flower with heart shaped petals, on Kevin’s I designed the word joy with a heart shape instead of letter O.  Kevin then did most of the carving.  It was funny that the carving tool we got from dollar store bended in no time.  I guess it’s because I carved too hard.

After we all have done carving, we brought pumpkins to the sanctuary, lined them up and lighted the candles inside each carved pumpkin.  Everyone was amazed how beautiful the pumpkin lanterns glow after we turned off the lights of the sanctuary.  People sat down at the pews, some taking photos, some couldn’t help but discussing and praising who carved this one and who carved that one.  As I passing by the pews, walking toward to the front to take photos, I heard an elderly lady asked who carved joy.  She said she liked it.  When she asked the second time.  In the darkness I proudly responded that Kevin and I carved it.  At this moment my joy was like the pumpkin lanterns glowing in the darkness, it couldn’t be hidden.

Tonight we have fun to welcome Autumn, the season of harvest and giving thanks to our LORD, the creator of all.


台長: Godlovesangie
人氣(142) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文