24h購物| | PChome| 登入
2003-07-17 08:59:10| 人氣35| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Performance Review 工作檢討

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

It's performance review time at Walker Publications. Supervisors and staff meet one-on-one. Together they see whether the past year's work goals have been reached. They then agree on goals for the coming year. Sheila, a staff writer, goes to Monica's office for her performance review--her first ever. As she knocks on Monica's door, she's a little nervous. Monica welcomes her with a smile and offers her a chair. Sheila carefully sits down and braces herself for the review.

是沃克出版社進行工作檢討的時候了。主管和職員們一對一單獨地會談,他們一同檢討過去一年的工作目標是否已達到;接著他們共同為來年訂定目標。一位寫作員席拉來到了蒙妮卡的辦公室做她畢生第一次的工作檢討。當她敲蒙妮卡的門時,心裡真是有些七上八下的。蒙妮卡帶著微笑歡迎她,並請她坐下。席拉謹慎地坐了下來,並打起精神來面對這次檢討。

one-on-one (adv) 一對一
brace (v) 振作;打起精神
performance review (n phr) 工作檢討


Conversation 1
Monica: You don't need to be nervous, Sheila.
Sheila: But I'm afraid you're going to tell me about all my mistakes.
Monica: Don't worry. If you were making big mistakes, I would have told you before now. I don't like giving people unpleasant surprises during performance reviews.
Sheila: Does that mean I'm doing a good job then?
Monica: Well, there's always room for improvement. But on the whole, I think you're doing a very good job.

會話一
蒙妮卡:妳不需要太緊張,席拉。
席 拉:但我怕您將告訴我,我犯過所有的錯誤。
蒙妮卡:別擔心,如果妳犯了大錯,之前就會告訴妳了。我並不喜歡在工作檢討時,給人出乎意料的不愉快。
席 拉:那麼這是不是意謂著我做得還算不錯?
蒙妮卡:嗯,總是還有改進的空間;但整體來看,我認為妳做得非常的好。

unpleasant (adj) 不愉快的;使人厭惡的
on the whole (adv phr) 就整體而言


Conversation 2
Monica: Last year, when you came to Walker Publications, we set some goals and objectives together, right?
Sheila: Yes. I've been working on them all year. How am I doing?
Monica: How do you feel you're doing? Have you met your goals?
Sheila: I think so. For example, by now I'm supposed to be able to write any article within two days. That is, without counting on coworkers for a lot of help. I'm doing that.
Monica: I've noticed. I'm happy to see your writing skills and speed improve.

會話二
蒙妮卡:去年當妳來到沃克出版社時,我們一起訂了一些目標,對吧?
席 拉:是的,我一整年都在努力地完成它們,不知我做得如何?
蒙妮卡:妳自己覺得呢?妳達到妳的目標了嗎?
席 拉:我認為是的。舉例來說好了,現在,我應該能在兩天內完成一篇文章,也就是不依賴其他同事的幫忙。我現在正是如此。
蒙妮卡:我也注意到了,我很高興看到妳的寫作技巧和速度都大有精進。

objective (n) 目標
count on someone 依賴某人


Conversation 3
Sheila: I'm also supposed to have learned how our magazines are put together. So I've been watching the editors and artists at work.
Monica: That's a good idea.
Sheila: I've also been studying our art and publishing software. I think I've learned a lot.
Monica: I think so, too. In fact, you've made some great suggestions. You have a good eye for design. How would you like to learn to do layout work?
Sheila: I'd love to!
Monica: Good. Let's write that down as a goal for the coming year.

會話三
席 拉:我也應該了解我們的雜誌是如何編整在一起的,所以我也在工作中注意觀察編輯及美編們如何工作。
蒙妮卡:真是很好的辦法。
席 拉:同時我也學了我們美術及排版的軟體,我想我學了不少。
蒙妮卡:我也認為如此。事實上,妳提出了一些很棒的建議。妳對設計有很好的鑑賞力,妳想要學學看怎麼做版面編排設計的工作嗎?
席 拉:非常樂意!
蒙妮卡:很好,讓我們把它寫下來當做來年的工作目標。

software (n) 軟體
have a good eye for something (v phr) 對...有鑑賞力


Conversation 4
Monica: Joining the writers' group was another one of your goals for last year, wasn't it?
Sheila: Well, yes.
Monica: Have you been meeting with them?
Sheila: Actually, no. You know how they read one another's articles and make suggestions? After my first article got chewed up, I was scared to attend any more.
Monica: Sheila, I'm sure the other writers were just trying to help you. Everyone needs feedback on their work. That's why we do these performance reviews--to help people work more effectively.
Sheila: OK. I'll start attending the writers' group again.
Monica: Good. Let's write that down, too. By the way, how do you feel about this performance review now? Still nervous?
Sheila: No. I'm enjoying it. In fact, I'm looking forward to the next one!

會話四
蒙妮卡:加入寫作組是妳去年的另一項目標,不是嗎?
席 拉:嗯,是的。
蒙妮卡:妳已經和他們會面過了嗎?
席 拉:事實上,沒有。您知道他們是如何閱讀彼此的文章,並提出建言嗎?在我第一篇文章被批閱了之後,我就很害怕再去參加了。
蒙妮卡:席拉,我相信其他寫作員只是想要幫助妳。每個人都需要別人對他的工作提出回應,那也就是我們為何要做工作檢討的原因——幫助人們能更有效率地工作。
席 拉:好吧,我會再開始參加寫作組的。
蒙妮卡:很好,讓我們也把它寫下來。順道一提的是,妳現在對這次的工作檢討感覺如何?還緊張嗎?
席 拉:不會了,我很喜歡。事實上,我已經開始期待下一次的檢討了!

feedback (n) 回饋;回應
effectively (adv) 有效地
chew up (idiom) 全盤批評;品頭論足

台長: 靜惠
人氣(35) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 社會萬象(時事、政論、公益、八卦、社會、宗教、超自然)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文