24h購物| | PChome| 登入
2003-08-24 00:51:43| 人氣75| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

No Music No Life!

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

no music no life

"no music no life"----Tower Record 的 slogan.某L'@rc團也拍過的廣告.

到底有多少人能真正做到這一點,no music no life???

個人的經驗是,自己在人生不同的階段會喜歡上不同種類的音樂.或許口味的改變不會太大,但亦會有所轉變.

本人從2年多前開始成了rock的本命,特別是某L'@rc團狂熱中~~vv

作為一個海外fans,我是非常幸福的.我堂姊是J-Music迷,特別是J-rock.L'Arc~的音樂也是她介紹給我的.雖然她本身是Glay迷,但也會喜歡聽L'Arc~,X JAPAN,Dir en grey,Pierrot...etc.甚至連日本的偶像派也非常欣賞.我想她才是真正熱愛音樂的人.

最初,她把所有laruku的Album錄成MD寄給我,總共有7張.又送laruku的彩頁給我.去看realive的時候又買了場刊給我.所以我會正式成為fans她實在功不可沒~*笑*

近日發現了一隊美國樂隊---Evanescence.最初聽見主唱Amy的歌聲實在令人非常震撼,她的歌聲非常有穿透力和張力,但歌詞的意境還有待改善.以新人來說已是不錯的表現,他們將來會有一定的發展空間,dark rock之餘不會令人排斥.

going under

now i will tell you what i've done for you
50 thousand tears i've cried
screaming deceiving and bleeding for you
and you still won't hear me
don't want your hand this time i'll save myself
maybe i'll wake up for once
not tormented daily defeated by you
just when i thought i'd reached the bottom
i'm dying again

i'm going under
drowning in you
i'm falling forever
i've got to break through
i'm going under

blurring and stirring the truth and the lies
so i don't know what's real and what's not
always confusing the thoughts in my head
so i can't trust myself anymore
i'm dying again

i'm going under
drowning in you
i'm falling forever
i've got to break through

so go on and scream
scream at me i'm so far away
i won't be broken again
i've got to breathe i can't keep going under

這首是我最喜歡的一首,going under.

另外,我也有聽堂姊以前錄給我的---X JAPAN,The Last live.整張作品的現場氣氛實在令我非常感動,我可以想像toshi邊唱邊哭的模樣.以前我總以為自己對X JAPAN的認識不多,但聽畢這3隻MD後,我發現很多歌也似乎聽過,像DAHLIA,Rusty nail,week end,Endless Rain,Forever Love,Crucify My Love等.其中,現在最喜歡的是Crucify My Love,喜歡yoshiki的鋼琴,toshi的歌聲,還有歌詞的意境.

Crucify My Love

Crucify my love
If my love is blind
Crucify my love
If it sets me free
Never know Never trust
"That love should see a colour"
Crucify my love
If it should be that way

Swing the heartache
Feel it inside out
When the wind cries
I'll say good-bye
Tried to learn Tried to find
To reach out for eternity
Where's the answer
Is this forever

Like a river flowing to the sea You'll be miles away,and i will know
I know I can deal with the pain
No reasons to cry

'Til the loneliness shadows the sky
I'll be sailing down and I will know
I know I can clear clouds away
Oh is it a crime to love.

If my love is blind
Crucify my love
If it sets me free
Never know Never Trust
"That love should see a colour"
Crucify my love
If it should be that way

這個悠長假期對我最大的收穫之一,就是接觸更多其他的音樂.我想laruku的member也不想我們只聽L'@rc的歌,而是要宏觀整個世界,放眼世界.

台長: hiro
人氣(75) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 心情日記(隨筆、日記、心情手札)

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文