24h購物| | PChome| 登入
2015-09-28 10:29:06| 人氣2,021| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

《功夫熊貓》中的好句子

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

《功夫熊貓》中的好句子

 

 

 

功夫熊貓的經典的對白

 

 

1.There are no accidents. 

 

 

沒有意外,一切早已註定。

 

 

2.One meets its destiny on the road he takes to avoid i

t

 

往往在逃避命運的路上,卻與之不期而遇。

 

 

3.Your mind is like this water, my friend, when i

t

 is agitated, it becomes difficult to see, but if you allow 

it to settle, the answer becomes clear. 

 

你的思想就如同水,我的朋友。水波搖曳時,很難看清。不過當它平靜下來,答案就清澈見底了。

 

 

4.Quit don't quit. Noodles don't noodles. 

 

退出,不退出。做麵條,不做麵條。

 

 

5.There is a saying 

 

Yesterday is history 

 

Tomorrow is a mystery 

 

But today is a gift 

 

That is why it's called the present (the gift) 

 

俗語說,昨天是歷史,明天是個謎團!而今天則是上蒼的饋贈。那就是為什麼今天是

present(

現在

/

禮物

)

 

 

6.Yes, look at this tree Chivu, I can not make i

t

 bloom and suit me, nor make it bear food before i

t

's tim

e. 

 

烏龜:是的,看著這棵樹。我不能讓樹為我開花,也不能讓它提前結果。

 

 

But there are things we can control, I can control when the fruit will fall... And I can control what time t

o seed. That is not illusion, Master

 

 

師傅:但有些事情我們可以控制,我可以控制果實何時墜落。我還可以控制在何處播種,那可不是幻覺,

大師。

 

 

 

 

Yes, but no matter what you do, That seed will grow to be a peach tree. You may wish for an Apple or 

an orange, but you will get a peach

 

 

烏龜:不過無論你做了什麼,播下的種子還是會長成桃樹。你可能想要蘋果或桔子,可你只能得到桃子。

 

 

But peache can not defeate Tai Long

 

 

師傅:可桃子不能打敗大龍。

 

 

Maybe it can if you are willing to guide it, to nuture it, to believe in it. 

 

烏龜:也許它可以的,如果你願意引導它、滋養牠、相信它。

 

 

7. I'm sorry things didn't work out. It's just what it's meant to be. Paul, forget everything else, your dest

iny still awaits. We are Noodle folk, Broth runs deep through our veins

 

 

天不遂人願,況且這本不是天意。阿寶,忘了其它的事情,你的使命一直都在向你召喚。我們是做麵條的,

我們血液裡流淌著麵湯。

 

 

8. You cannot leave, real warrior never quits. 

 

你不能走,真正的勇士決不會退卻。

 

 

9.Why didn't you qui

t

? You know I was trying to get rid of you, but you stayed

 

 

師傅:你為什麼不退出呢?你知道我一直想把你趕走,可你還是留下來了。

 

 

Yes, I stayed. I stayed, because every time you threw up brick on the head or said I smelled, it hurts. B

ut it could never hurt more than I did everyday in my life just being me. I stayed, because I thought, If 

anyone could change me, could make me not me, it was you, the greatest Kong Fu teacher in the whol

e of China! 

 

阿寶:是啊,我留下來了。我留下來是因為每次你往我頭上丟磚頭,或說我氣味難聞,這很傷我的心。可

最傷我心的是,我每天努力練習,卻還是現在這個樣子。我留下來,因為我以為,如果還有人能改變我,

能讓我不再是原來的我,那就是你

——

中國最偉大的功夫師傅!

 

 

10. Enough talk

Let's fight

 

 

閒話少說,開打吧!(武俠名句英語原來這麼說的!)

 

 

11. The secret ingredient of my secret ingredient soup is...nothing. 

 

我私家湯秘密食材就是

——

什麼都不加。

 

 

 

 

12. To make something special, you just have to believe it' s special. 

 

想讓它與眾不同,你就必須先相信它的與眾不同。

台長: Dr. Ann
人氣(2,021) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 社會萬象(時事、政論、公益、八卦、社會、宗教、超自然) | 個人分類: 好文分享 |
此分類下一篇:閻焱:90後創業是扯淡融資規模造假20年未見
此分類上一篇:「旁觀他人之痛苦」

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文