24h購物| | PChome| 登入
2003-03-03 17:23:55| 人氣22| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

為什麼why

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

上個學期在英語所的成績實在驚人,我拿了第一名,並獲得獎學金一萬五千元。
似乎我已經模模糊湖地掌握了得高分的方程式,本預測的到我的成績不會低,只是沒想到會如此的高。有一些老師選的教科書,我在當兵的時候就已經唸過了,而我本身口語表達的能力又不差…
老師問我說,你為什麼還要回來師大唸研究所﹖首先,沒有拿到碩士怎能拿到博士﹖我本來並不是如此在意研究所的學歷,而我又是如何從混日子的生活轉變過來﹖這個故事恐怕複雜的讓我寫不完…
交換學生的報名表我已經繳出,密蘇里大學哥倫比亞校區是第一志願,加拿大是第四志願…

My grades were outrageous! Last semester I got A on every subject, and I was awarded a fifteen thousand scholarship.
It seems that I have obscurely figured out the formula to high grades. I had had the premonition that my grade might be high, but it turned out to be far more surprising. Some text books the professors used I have already read while I was struggling in the army, plus that I am somehow eloquent…
One professor asked me what I came to this school for? I didn’t know how to answer that. If I am not a master, how can I be a doctor? Masters, doctors! Those degrees meant nothing to me once, but they are what I am working for now. I can’t explain why the shift.
The application form for exchange students has been handed in. I made MU Columbia my first choice, universities in Canada the fourth…

台長: 尚未設定
人氣(22) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類
TOP
詳全文